TRæne hver dag


Hejder
 Share

Recommended Posts

Du stiller gonnok mange højtråbende spørgsmål, Hejder (vel ikke inspireret af Jörg Haider??).

Hvorfor skal de hvile? Det er vel indlysende, at mullerne skal ha tid til at komme sige, efter at du har brugt dem så ekstremt som man gør under styrketræning/BB.

Hvor længe? Kommer an på, hvordan du træner. Hvis du er den almindelige, gennemsnitlige styrketræner, der træner full body program, vil jeg sige: træn hver anden dag eller 3-4 gange om ugen. Men der er en masse paramerte, der spiller ind. Bl. a. hvor hårdt du træner. Hvis du går til dine absolutte grænser hver gang (hvilket ikke er klogt, learned that the hard way), så skal der bruges større pauser.

Link to comment
Share on other sites

Du stiller gonnok mange højtråbende spørgsmål, Hejder

Enig. Men det må man bære over med. Hejder er nemlig lige blevet helt forelsket i en tøs, :) så nu skal han både i solarie og fitness-center for at gøre indtryk. B) Han regnede vist med han lige kunne nå og ændre sig helt i vinterferien, meen Hejder det kommer nok til at tage en del længere tid....... ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig. Men det må man bære over med. Hejder er nemlig lige blevet helt forelsket i en tøs, :) så nu skal han både i solarie og fitness-center for at gøre indtryk. B) Han regnede vist med han lige kunne nå og ændre sig helt i vinterferien, meen Hejder det kommer nok til at tage en del længere tid....... ;)

hehe

Link to comment
Share on other sites

Så meget hvile, det er godt nok en del. Hva sker hvis man så ex. træner bryst hver dag, så de altså kun får ca. 24 timers hvile????

Du skal jo tænke på, at dine muskler vokser jo ikke når du løfter vægtene, det sker først når den er i hvilefasen, og får tid til at genopbygge sig selv. Du nedbryder jo dele af muskelen under træning.

Så trænede du bryst hver dag - sat på spidsen - så ville du jo næsten kun nedbryde, og ikke få genopbygget - i praksis vil du udover, at opleve at det er ret hårdt - opleve at du ikke kommer videre både med masse / vægt.

Jeg havde det rigtig godt med at træne bryst+biceps hver 2. dag i starten, idag føler jeg der skal gå 3 dage imellem.

Men er du kun interreseret i strandstilen, så tag bryst-triceps første dag, anden dag tager du ryg+skulder+biceps - og så kan dag 3 køre dag 1 igen.

Når du har nået fremgang i de to strand-grupper, så sørg for at få bentræningen med på et tidspunkt, inden det er for sent :)

Og derefter er det en god ide at sætte sit program lidt mere i system nok.

Link to comment
Share on other sites

Du stiller gonnok mange højtråbende spørgsmål, Hejder (vel ikke inspireret af Jörg Haider??).

mdk>> Jeg gætter nu mere på en sammentrækning af Hej og der, til Hejder ;) . Anyway, er Jörg Haider ikke history efterhånden? (sidste forsøg på vestens opmærksomhed var vel det kontroversielle besøg hos Hussein himself).

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner selv efter devisen om minimum 48 timers hvile. Men har alligevel tit undret mig over forklaringen om at man nedbryder muskler ved træning hver dag. Kig engang på stilladsarbejdere, som hver eneste dag, udfører nøjagtigt de samme øvelser, de ser sgu'et ud til at nedbryde deres muller, tværtimod.

Er der nogen der kan forklare mig sammenhængen

Link to comment
Share on other sites

Men er du kun interreseret i strandstilen, så tag bryst-triceps første dag, anden dag tager du ryg+skulder+biceps - og så kan dag 3 køre dag 1 igen.

Når du har nået fremgang i de to strand-grupper, så sørg for at få bentræningen med på et tidspunkt, inden det er for sent :)

Det giver nogle flotte tynde ben på stranden :lol:

Der ligger en anden tråd på max.muskelvækst hvor TJ omtaler et russisk forsøg som viste 33% øget muskelmasse hos en forsøgsgruppe som kørte ben sammen med overkroppen i forhold til en tilsvarende gruppe der kun kørte overkrop, så måske burde du overveje om ikke det ville være hensigtsmæssigt at tage ben med fra starten af de to årsager ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share