Kreatin


Lagoon
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver på at finde noget kreatin til en rimelig pris, og kunne godt tænke mig at høre om der er forskel på de forskellige.

Jeg har kigget på 500g creatine fra Danlab til 189kr. Er det ikke en rimelig fair pris, og er produktet noget værd?

Kreatin bør jo indtages sammen med en kulhydrat-rig drik, men hvad bør det være? Kan jeg selv bikse en sammen, eller er det noget jeg burde købe? Og igen gerne til en fair pris? Jeg har en kasse med maxim energybars, og tænkte på om jeg kunne spise sådan en i forbindelse med kreatinen?

(Redigeret af Lagoon ved 4:22 pm på Dec. 13, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Du snakker fair pris, og protein bare??  De to ting går ikke specielt godt sammen. Bevares der er da "billige" protein bare, men sammenlignet med shakes, er de stadig MEGET dyre!!!

  Og kreatinen fra danlab, er en okay kvalitet, og ja, 189 er en fair pris.........Du sku måske ha købt noget hjem da Getbig, havde priskrig, der var 1Kg, sat ned til 299..........   :)

Link to comment
Share on other sites

Jamen bevares min gode ven, proteinbare er da dyre. MEN jeg sagde at jeg har en kasse, ikke at jeg har købt en kasse... Jeg var den heldige vinder af 3. præmien i MO's konkurrence, hvilket medbragte en kasse energybars samt 3 drikkedunke... Jippi!! :spinface:

Jeg har også været inde på getbig.dk og kigge og set at de har det her mikroniserede kreatin, er der nogen forskel på det og det gamle? Udover prisen selvfølgelig... ;)

Link to comment
Share on other sites

Okai...interesant!

Jeg har været så heldig at få getbig.dks Viking kreatin til 299kr og så startede jeg på deres anbefalede kur  sidste mandag... nu er der snart gået en uges loadingfase men jeg har faktisk ikke rigtigt taget noget på. Er det normalt at man tar på lidt på eller??

Link to comment
Share on other sites

Det er meget forskelligt om man tager på af kreatin. Hvis du har taget det før og kreatin ikke er kommet helt ud af kroppen tager du ikke så meget på, det kommer helt an på dine normale kreatin lagre. Der er også stadig ca. 10% af alle det ikke har nogen effekt på, hvorfor ved man stadig ikke :-)

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen forskel på creatine monohydrat uanset hvem du køber det hos. Dog er der forskel på hvad du blander det med for at øge optagelsen og her kommer phosphor creatin produkter ind i billedet såsom Cell-Tech o.a. Men disse er pisse dyre og kan selv fremstilles for 1/5 af prisen. Det er bare et spørgsmål om at få ca 50 g simple carbs sammen med dit creatine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har brugt kreatin de sidste par år med gode resultater. Jeg har også prøvet forskellige mærker men har hele sidste år kun brugt Promax Kreatin fordi jeg vil være sikker på at kvaliteten er i orden (hørte om nogle som kom på hospitalet til nyreudpumpning pga. urenheder i kreatinen).

Jeg synes ikke at det er ligegyldigt hvad man "fodrer" sin krop med !

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis man kan købe phosphocreatine, kan det ikke betale sig,

da fosfat gruppen bliver "ødelagt" i mavesyren.

Mig bekendt er der ikke nogen undersøgelser, der viser at fosfat giver bedre kreatin optagelse.

Det er nok et nyt slagstrek fra producenternes side.

MichaelEbeltoft: Man kan ikke fremstille phosphocreatine udfra kulhydrat alene.

Hvis det var det du mente , jeg er lidt i tvivl, om jeg har forstået dig korrekt.

Vh. Helix.

Link to comment
Share on other sites

Hej OBERSTEN

Jeg har læst en artikel i Workout og Fitness om Creapure kreatin som Promax sælger, som beskriver det som værende det eneste produkt helt fri for urenheder. Jeg var lidt skeptisk så jeg gik ind på den amerikanske hjemmeside

Her kunne jeg læse forskellige analyser, som har overbevist mig. Her oplyses også at kreatin phosphat ikke har så stor en effekt men at kreatin sammen med kulhydrater giver de bedste resultater.

Hej igen

Link to comment
Share on other sites

Hallo Strongwoman prøv lige at vær lidt kildekritisk. Creapure er et begreb som producenten selv har opfundet og et trademark de selv har givet deres eget produkt! De fleste kreatin mærker lever i dag op til kravene som Creapure producenten stiller.

Promax er alt for dyrt i forhold til andre mærker da de ikke må konkurrere på prisen i det de sælger til Matas etc.  

Mikroniseret kreatin er vejen frem og om kort tid vil Promax sikkert også introducere dette til en vanvittig høj pris. Tænk også på hvem der betaler alle reklame omkostningerne, sponsoraterne osv.  Du får samme kvalitet langt billigere ved at vælge et andet GODKENDT produkt.

Link to comment
Share on other sites

Hej ff

Jeg synes at du undervurderer mig lidt. Det kan godt være at Promax's firma er lidt mere professionelt end de andre små udbydere og bruger flere reklame-penge. Men de mængder Promax køber ind af kreatin er nok også væsentlig større end de små firmaer hvorfor de har en noget anden indkøbspris. Jeg har lige købt 500g. Promax kreatin til 249 kr. - det synes jeg er en ok pris for ikke at gamble med helbredet.

Link to comment
Share on other sites

Før Promax fik eneret på at sælge Creapure i Danmark (før det hed Creapure) var de ca. dobbelt så dyre som de små forhandlere, selvom de købte meget større mængder.

Kreatins renhed var et problem for en del år siden, men alle kreatinproducenterne kan i dag levere ren kreatin.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Du kan ringe til alle de seriøse firmaer og få analyse certifikater tilsendt. Fødevaredirektoratet må også ligge inde med dem da de kræver en sådan før end de godkender kreatin produktet. Som Niels siger er det dog en diskussion der hører fortiden til og som i dag har megen lidt relevans så længe du holder dig til de godkendte produkter.

Link to comment
Share on other sites

til spg. ang. om der var forskel??

Jeg ved ikke om der er forskel i virkningen, men jeg syntes at den "nye" kreatin, er nemmere at opløse i drikken, end den "gamle". Så undgår man at der ligger lidt tilbage i bunden, som smager af sand, i munden......

Der kan jeg kun give dig ret. Den "gamle" kreatin var lissom sand og man havde hele kæften fyldt af "korn" :-p

Link to comment
Share on other sites

Hej Strongwoman

Jeg siger ikke at alle kreatinprodukter på markedet er rene. Dem som blander/pakker det bestemmer jo om der skal tilsættes lidt mel/sukker/hvadvedjeg, og man kan sikkert også købe kreatin af en dårligere kvalitet hos producenterne.

Prisen på kreatin på verdensmarkedet er dog efterhånden så lav at jeg ikke tror at det er et problem og slet ikke med de stadig høje priser vi har i Danmark. Ang renhed så findes der ikke 100% rent kreatin - det er et spørgsmål om analysemetoder og penge. De kendte affaldsstoffer er nede i så små mængder at det aldrig vil kunne få nogen betydning. Creapure er et fint produkt men er unødvendigt dyrt.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share