Søger kiropraktor / Fysioterapeut - Med specifik viden om styrke løft


Seiff
 Share

Recommended Posts

Hej.

jeg har over en årrække haft on/off problemer med min lænd.

Jeg har været igennem et par fysioterapeuter og kiropraktor, som alle har delvis, til helt afhjulpet problemet.

Det er dog i midlertidigt altid kommet tilbage, og denne gang meget værre end før.

De er selvfølgelig alle behjælpelige med råd og vejledning, til hjælpe øvelser etc.

Det hjælper dog ikke rigtig på mit hovedproblem, som er dødløft, hvor problemet altid indetræffer.

Det skal siges at vægten ikke behøves at være tung, før dette sker. Der er ingen indikationer på at den er er ved at være gal, det kommer bare pludseligt.

Så, som jeg ser det pt. har jeg to alternativer, stoppe helt med dødløft, og lignende øvelser. Eller finde en kiropraktor/fys, som er godt bekendt med dødløft og ligenende øvelser og derigennem har mulighed for at guide til hvad det helt specifikt er, ved udførelsen af øvelsen som resultere i mine problemer.

Dem jeg indtil videre har haft kontakt til, har haft lidt, til ingen, viden omkring de bevægelses mønstre der er en del af dødløft. omvendt er det begrænset hvad de styrkeløfter jeg træner med kan hjælpe, da det er på baggrund af et "standard" løft, hvor jeg nok ligger lidt udenfor. (Mit ene ben er 2½ cm længere end det andet). Så de vil kunne hjælpe med det praktisk ved et løft, men ikke specifikt på hvordan jeg burde løfte, eller ikke burde løfte, i forhold til min egen krops begrænsninger.

Så, nogen, der kender en i Aalborg omegnen =)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share