opdeling af 3-split


Martin Kyhl
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg vil omlægge mit 3-split træningsprogram, simpelthen for at prøve noget nyt. Og det bliver i grove træk noget i stil med følgende:

DAG 1: Bryst / Ryg

DAG 2: Ben / Mave

DAG 3: Biceps / Triceps

Har altid kørt Bryst/triceps og ryg/biceps sammen, men nu skal der ske noget andet.

Nogen der har erfaring med et lignende 3-split, og evt. kan komme med nogle erfaringer/input? Øvelser? Er dette overhovedet hensigtsmæssigt?

Link to comment
Share on other sites

Hej

jeg er selv lidt i vildrede med sådan en 3 dages split men min er bygget op som følger

Dag 1 - Skulder/Ryg

Dag 2 - Bryst/biceps

dag 3 - Ben/skulder

tror faktisk ikke der findes et svar på hvad der er perfekt i en 3-dages split nogen vil køre tricpes samme dag som Bryst for at sikre maximal udmattelse af triceps andre gør det stik modsatte, så prøv dig frem ville jeg sige.

Men mangler du ikke skulder i dit program ?

god træning !

Link to comment
Share on other sites

Ja, har ikke plottet skuldre ind - men de bliver træne dag 1 og 3.

Jeg prøver at sætte programmet op, så jeg ikke rammer samme muskel 2 dage i streg. Det kommer man jo alt andet lige til at gøre på din måde. Biceps og ryg dagen efter hinanden. Triceps (er en af dine "skulder" ikke triceps?) og bryst dagen efter hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share