Styrketræning - Lillefinger revet af led


Lillefisk
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har igennem de sidste måneder (omkring 3) haft stor fremgang i min vægttræning og jeg synes jeg har fået en god form og udseende, som jeg meget gerne vil vedligeholde.

Problemet er bare at jeg for et par dage siden fik skubbet lillefingeren tilbage (i fodbold), og den gik af led. Nu har jeg så gips på fra underarmen og op til lille-og ringefinger. Min lillefinger er som sagt den eneste skadede finger, men åbenlyst nok er den ikke ret meget værd nu, og da slet ikke med gips på armen.

Jeg har været nede i mit fitnesscenter siden det skete (for 4 dage siden), fordi det simpelthen er en rutine jeg har meget nydelse af og det er også en kær hobby. Jeg træner normalt fullbody, men som det er lige nu, kan jeg kun træne ben (i maskiner, da jeg ikke tør noget med fri vægt fordi den skadede hånd er i gips) og jeg træner også mave. Derudover kan jeg også træne bryst i en flyers maskine, og skulder i en skuldermaskine. Men det er sådan set også dét jeg kan lave for min overkrop p.t.

Lige nu ved jeg ikke med sikkerhed hvor lang tid jeg kan regne med der går før jeg er fit til at træne med hånden igen, jeg får gipsen af om en uge, men skal derefter have en skinne på lillefingeren.

Mit spørgsmål er så, om nogen herinde har enten idéer eller erfaring med øvelser/maskiner jeg kan tage brug af med henblik på at bevare muskelmasse i triceps, biceps og bryst, da disse muskler er dem jeg ikke selv har kunnet finde frem til øvelser og alternativer (udover flyers machine til bryst) der ikke kræver at man har et stærkt fingergreb omkring lillefingeren.

På forhånd tak =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share