Tage på?!


stineo
 Share

Recommended Posts

Hej icon_smile.gif

Jeg er en pige på næsten 18 år. Jeg er 162 og vejer ca. 45 kg. hvilket betyder at jeg skal gaine nogle kilo, gerne hurtigst muligt, men så det selvfølgelig stadig bliver pænt.

Jeg går til spinning 2 gange om ugen og styrketræner ca. 3-4 gange.

Jeg har før i tiden haft en del fedt på kroppen, hvilket jeg blev træt at, og smed derfor nogle kilo, som desværre blev for mange. verysad.gif

hvor lang tid tror i det vil tage for mig at tage ca. 5-6 kg. på, som er det primære mål lige nu, hvorefter de sidste par kilo ikke behøver at "haste". eusa_silenced.gif

Mit ligevægtsindtag har jeg fået til ca. 1850 kcal. og indtager omkring 2400-2600 pr. dag.

Håber i kan hjælpe mig, for ønsker hurtigst muligt at tage lidt på, men heller ikke så det bare bliver til en masse fedt, som det var før i tiden. eusa_pray.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Stineo, først og fremmest tillykke med dit fedttab.

Jeg går til spinning 2 gange om ugen og styrketræner ca. 3-4 gange...Mit ligevægtsindtag har jeg fået til ca. 1850 kcal. og indtager omkring 2400-2600 pr. dag.

Nu ved jeg ikke hvor meget gas du giver den til træning, men hvis du blot giver den medium gas, vil de 2400-2600 kalorier pr dag, dårlig nok kunne dække dit energi behov.

Så vidt jeg husker forbrænder man ca ~700 kcal ved en times spinning, derudover kommer der den øgede fedtforbrænding fra styrketræningen. Hvis du giver den gas med et fullbody styrkeprogram med fokus på de store løft kan du godt komme op på 300-400 kcal ved en omgang opvarmning+styrketræning. Altså vil jeg gætte på at dine 2400-2600 betyder omkring ligevægtsindtag.

Håber i kan hjælpe mig, for ønsker hurtigst muligt at tage lidt på, men heller ikke så det bare bliver til en masse fedt, som det var før i tiden. eusa_pray.gif

Med din træning vil det være svært at tage en masse fedt på ved mindre din kost er virkelig sloppy. Så mit råd er give din nuværende kost et par uger, hvis din vægt ikke rykker sig eller du taber dig, så spis lidt mere. Det er bedre at tage på langsomt så du kan stoppe når du får den krop du gerne vil have.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Hej Stineo, først og fremmest tillykke med dit fedttab.

Nu ved jeg ikke hvor meget gas du giver den til træning, men hvis du blot giver den medium gas, vil de 2400-2600 kalorier pr dag, dårlig nok kunne dække dit energi behov.

Så vidt jeg husker forbrænder man ca ~700 kcal ved en times spinning, derudover kommer der den øgede fedtforbrænding fra styrketræningen. Hvis du giver den gas med et fullbody styrkeprogram med fokus på de store løft kan du godt komme op på 300-400 kcal ved en omgang opvarmning+styrketræning. Altså vil jeg gætte på at dine 2400-2600 betyder omkring ligevægtsindtag.

Med din træning vil det være svært at tage en masse fedt på ved mindre din kost er virkelig sloppy. Så mit råd er give din nuværende kost et par uger, hvis din vægt ikke rykker sig eller du taber dig, så spis lidt mere. Det er bedre at tage på langsomt så du kan stoppe når du får den krop du gerne vil have.

Tusinde tak for sin hjælp, har jo slet ikke tænkt på at jeg de dage jeg har været til spinning, lige skal have de 500 kcal. oveni i som minimum - måske det vil rykke lidt på det (-:

Jeg vil prøve at spise lidt mere på træningsdagene, og ellers holde mig på omkring 2500 kcal. og håbe at det fordeler sig pænt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share