MC Tændstikmand


DeepDive
 Share

Recommended Posts

Hey,

Nu skal jeg til at få gjort noget ved det styrketræning, så håber i kan hjælpe lidt. Det er fair nok at skyde mig totalt ned nu og råbe så søg dog i forum, men nu har jeg stillet spørgsmålet, så mange gange undskyld!! kunne altså heller ikke finde svar. Det er sikkert simpeltnok, men MC tændstikmand her, er slet ikke inde i styrketræning.

Det er sådan at jeg har købt håndvægte og pull up bar, så nu skal den have gas hjemme i haven efter løbeturen. Spørgsmålet går på, hvor mange kilo skal jeg have på?? Jeg er klar over jeg ikke kan bruge samme vægt ved alle øvelser, men hvordan finder jeg den rette vægt til hver enkelt øvelse? Nogle gode råd?

Håber i gider hjælpe

Link to comment
Share on other sites

Man kan populært sagt sig at vægten af håndvægten i sig selv ikke er afgørende.

De fleste programmer opgiver antal set og reps i i RM(repettition maximum)

Så blot du har nok vægt at hænge på dine håndvægte er du godt kørende, jeg gætter på at 50kg løst jernt at hænge på dine håndvægte skulle gøre du er dækket ind fint det første stykke tid.

Så løft du blot disse et par måneder, med fokus på go form find ud af hvad dine 1rm(evt. 3-4rm) er i de forskellige løft. Og så kan du starte på et program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk 50 kg i løst jern, og er helt sikker på det er nok. Jeg har stor fokus på at lave øvelserne rigtigt, og går ikke op i hvor mange kg der er på. Nu når du siger "find ud af hvad dine 1rm(evt. 3-4rm) er i de forskellige løft." så er jeg lidt blank, kan du ikke lige skære det ud i pap for mig?

tak for hjælpen :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share