Hjælp til start af vægttab.


ckay
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen. :bigsmile:

Jeg er ny her inde.

Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig.

Sagen er den at jeg er 15 år og er 175 cm høj men vejer lidt over 106 kg. Jeg vil rigtig gerne ned på omkring 62 - 68 kg, da dette er min idealvægt.

Jeg har bare problemer med motivationen. Jeg er (unden at lyde selvglad) en rigtig køn dreng, men jeg vil alligevel gerne ned i vægt, men motivationen svigter så snart jeg ser søde sager. Jeg kan ikke holde mig fra det, og bliver nemt logget. Nu hvor jeg har ferie tilbringer jeg meget af min tid ude i min gård hvor jeg spiller fodbold mm. ca 4-6 timer om dagen. Jeg føler selv at jeg har en fin kondi selvom jeg vejer så meget. Jeg bliver ikke særligt hurtigt træt når jeg løber. Jeg spiser en gang imellem lidt usundt, men jeg drikker rigeligt med vand, ca. 5-7 liter om dagen. jeg starter i 9 klasse efter sommerferie og vil derfor gerne tabe mig før jeg starter i gymnasium.

Det jeg fik at spise idag

Morgenmad: Franskbrød, Mælk.

Frokost: (Rester fra igår) : Frikkadeller med ris og ketchub.

Aftensmad: 2 Kyllingelår, ris og 1 frikkadelle, salat.

Natmad: Rugbrød

Jeg håber i kan hjælpe mig :bowdown:

Edited by ckay
Link to comment
Share on other sites

Dit BMI er 34,6, hvilket bringer dig i BMI gruppen fedme, klasse 2. Du er altså massivt overvægtig og hvis du ikke skal gå en fremtid i møde hvor du er endnu federe skal du handle nu.

Motivationen kan jeg ikke hjælpe dig med, den må du selv klare. Skal du tabe dig skal du indtage mindre end du forbrænder. En del mennesker og i sær overvægtige er slet ikke klar over hvor meget de faktisk spiser. Dette aspekt er derfor vigtigt at få styr på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share