Evt skinnebensbetændelse?


ImYourBozz
 Share

Recommended Posts

Hey all!

For omkring 3 uger siden, besluttede jeg mig for at begynde at løbe. Vil tro det er ca et halvt års tid siden jeg sidst rigtig har løbet. Jeg startede så naivt ret hårdt ud, ved at løbe relativt intenst med nærmest ingen pauser (dvs jeg løb hver dag), og uden løbesko (som jeg dog har fået købt). Det har så resultareret i, at jeg har fået smerte i mit venstre skinneben, og det virker bare ikke til det vil gå væk. Har været på ferie i en uge nu her, uden at løbe og havde inden også holdt et par dages pause. Dvs, omkring 10 dage uden løb, og har stadig lidt smerter i mit skinneben når jeg løber. Når jeg først er kommet igang, går smerterne væk og kan godt holde det ud, men er dog bare bange for det vil blive værre.

Så kunne godt bruge nogle råd. Bør jeg bare holde pause til det væk? Skal jeg måske løbe stille og roligt, og derved træne det lidt væk med meget mild løbetræning? Nogle bestemte øvelser jeg kan lave, eller bør jeg evt gå til en læge? Jeg er en fyr på 21 år, der før også har spillet fodbold på nogenlunde niveau, hvis det har nogen som helst relevants.

På forhånd, mange tak!

Edited by ImYourBozz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share