Vægtøgning hjælp


chanyg
 Share

Recommended Posts

Hej Alle..

Jeg er ny herinde.. Jeg er også en af de mennesker der skal tage på.. Men intet hjælper, nogle gode råd??

Jeg er 160 og vejer kun 49 kg.

Spiser dagligt

Morgenmad:

Havregryn m. sødmælk eller grovbolle m. smør og ost/marmelade

+ et stykkefrugt

Mellemmåltid:

Nødder og kiks m. ost

Middagdmad:

3 stk. leverugbrød + 1 stykkefrugt

(tit en cola til 33cl.)

Mellemmåltid:

Banan/kiks + tit lidt usundt

Aftensmad:

Normal portion og varieret..

1 glas sødmælk i hverdag og cola i weekend

Jeg syntes jeg spister ok, men min vægt stiger ikke.. Hva kan jeg gøre, spiser jeg bare for lidt??

Jeg styrketræner på maskiner 2 gange om ugen og løber en lille tur på ca. 3 km..

Har nok ikke tid til så meget mere da jeg har en dreng på 1 år..

Link to comment
Share on other sites

he he der ik kan tage på..

Nej det var mere om der var nogle - ting som jeg bare ikke havde tænkt på..

Prøver meget og blande tit en olivenolie.shot + vand, nødder, advocado, fisk 1 gang om ugen, sødmælk..

Drikker tit som mellemmåltid/natmad koldskål om sommeren..

Men evt. nogle gode madfif..

Edited by chanyg
Link to comment
Share on other sites

En bolle med ost til morgenmad er ikke "meget".

En "normal størrelse" portion aftensmad er ikke "meget".

Folk der er store og stærke spiser nok til morgenmad hvad du har spist på en hel dag... :)

Lav en smoothie til morgenmad (udover hvad du spiser nu) med sødmælk, peanutbutter, olie, frosne bær, havregryn og evt noget yoghurt. En sådan blendet satan kan du let få op på 8-900 kalorier. Spis nogle mandler bagefter og du rammer over 1000 - kun til morgenmad.

Fortsæt i den rille dagen igennem og du vil med garanti gaine

Link to comment
Share on other sites

Ej det er lidt svært og beskrive, nu det jo altså musli boller storre (hjemmebagt 10cm)..

Men ja det lyder som en god ige, nok bare uden Olie, skyntes sku det lidt kvalm.. - og den kan man tage med på vejen..

Har prøvet protien pulver, men syntes det giver hovedpinde og er lidt kvalm..

Men nej får en go potion aftensmad. Evt. i går 200 g. Laks, salat og et 1/2 grov flutes,( spiser mere end min kæreste på 185 og 85 kg!!)

(Men har været ved lægen og ligger på grænsen til at han vil hjælpe mig.. - men det er et gen vi har i hele min familie..)

Men jeg mener heller ikke piller eller usund kost er vejen..

Men træning og et par gode fif..

Og sosimi , den lyder til go' men ku evt. lave en go potion og gemme lidt til "natmad"..

Men andre fif er velkommen..

Edited by chanyg
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du egentlig tage på? - din kæreste er også lidt til den klejne side af en mand at være, så noget siger mig i simpelthen spiser for lidt. Men hvorfor stige i vægt? - du er jo ikke har jo ikke anoreksi.

du skriver, du dyrker styrketræning 2 gange om ugen, men husker du virkelig at gå til den, så du sveder, stønner og skærer ansigter mens du træner. Jeg ser desværre alt for mange kvinder, der har et ansigtsudtryk som om de sidder og filer negle imens.

Når du er færdig med træning skal du drikke en liter kakaomælk, spise en banan og en dåse tun, så skal du bare se underværker (ironi kan være brugt, men det er vigtig med en masse føde lige efter træning så musklerne vokser, og dermed vægten)

Link to comment
Share on other sites

Spis én liter vaniljeis hen over dagen - Det giver ca. 2000 kcal, og det kan alle få ned med lidt god vilje. :bigsmile:

Og man kan også spise en plade chokolade; 100g af det giver ca. 700 kcal oveni - Så kan du drikke en liter kakao bagefter og så er du pludseligt oppe på 3000 kcal. og så kan du....

Ergo med lidt god vilje kan alle tage på - Specielt i fed mad, og hvis du ikke er overvægtig, og vægtøgningen kun er over et antal måneder, så tager du ikke skade af at indtage kalorier fra sådanne produkter.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ej det er lidt svært og beskrive, nu det jo altså musli boller storre (hjemmebagt 10cm)..

Men ja det lyder som en god ige, nok bare uden Olie, skyntes sku det lidt kvalm.. - og den kan man tage med på vejen..

Har prøvet protien pulver, men syntes det giver hovedpinde og er lidt kvalm..

Men nej får en go potion aftensmad. Evt. i går 200 g. Laks, salat og et 1/2 grov flutes,( spiser mere end min kæreste på 185 og 85 kg!!)

(Men har været ved lægen og ligger på grænsen til at han vil hjælpe mig.. - men det er et gen vi har i hele min familie..)

Men jeg mener heller ikke piller eller usund kost er vejen..

Men træning og et par gode fif..

Og sosimi , den lyder til go' men ku evt. lave en go potion og gemme lidt til "natmad"..

Men andre fif er velkommen..

Det er stadig ikke "meget" i den forstand at ville tage på ;)

Olien i smoothien kan på ingen måde smages kan jeg garantere dig :) Ikke den koldpressede rapsolie jeg bruger i hvert fald, og der kommer en del olie i

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej igen

Jeg ville lige skrive igen,

Nu hedder koste :

Morgenmad:

Havregryn med frisk frugt og sødmælk

En bolle med ost og smør

Mellemmåltid

En rugbrød med ost (kl. 10)

Middagsmad

Tre rugbrødder med pålæg + to stk frugt og en cola

Mellemmåltid

Avocado og kiks

Aftensmad

"normal" kost med sødmælk + en proteindrik

Sidste måltid

En bolle med ost + et stk frugt

Har nu levet efter den i knap tre uger

Resultat 800 gram!!

Oven i styrketræning 2x 45 min inden en times yoga..

Skal det ik gå hurtigere!!

Og kan godt se nogle af jeres svar med er lidt ked af og skulle spise usundt..

Men kan man ik snyde ens stofskifte?? Eller går det bare så langsomt!!

Knuz mig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share