Motivation til MIG


MikaHedgaard
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-online.

Jeg har efterhånden trænet i 6 års tid, on and off, og har på den tid ikke fået de store resultater. Det skyldes selvfølgelig alt for lidt motion, alt for usund mad, og alt alt alt for meget alkohol.

Derfor har jeg nu valgt at lave denne blog.

Jeg er 25 år gammel, 178 høj og vejer 78 Kg.

Det er egentlig fint nok, men nu vil jeg sq have den krop som jeg har søgt så længe. Derfor har jeg besluttet mig for, at jeg vil spise, drikke og motionere sundt og forhåbentligt stå med en 4 pack ved årsskiftet.

Jeg har sat nogle regler op for mig selv:

Alt hvad der ligger i gå afstand går jeg til.

Alt hvad der ligger i cykel afstand cykler jeg til.

Ingen mellemveje der.

Jeg kommer ikke til at veje maden osv, men jeg kommer derimod til at spise mindre portions størrelser og spise flere gange om dagen. Drikke en masse vand for at udfylde tomrummet af alle de små usunde måltider.

Jeg træner 4 gange om ugen, hvor jeg starter med at cykle 5 Km ved et gennemsnit på 180 watt modstand og slutter af med at løbe noget intervalløb eller romaskine.

Derefter har jeg lavet et program der kommer til, uden fagtermerne at se cirka sådan her ud:

Dag 1 + 3 Bryst, Skulder, Triceps, Mave

Alle gentagelses antal + kg bliver varieret. Kan også skifte fra fri til maskine.

Bænkpres 3*8 gentagelser

Skrå bænk med vægte 3*8 gentagelser

"Bred bænk med vægte", hvor man strækker armene ud og løfter 3*8 gentagelser.

Siddende skulderpres med fri vægte 3*8

Stående med fri vægte strakte arme til siden 3*8

Stående med fri vægte strakte arme fremad 3*8

Dips 3*10 gentagelser

Fransk pres 3*8

"Tårn med snor" 3*8

Mavebøjninger 3*15 med eller uden vægt.

Dag 2+4 Ben, Ryg, Biceps

Squat 3*8

Dødløft 3*8

Læg-løft på kasse med vægtstang 3*8

Her ved jeg sq ikke hvad nogle af øvelserne hedder, og vil egentlig gerne have forslag til rygøvelser

men 3 stks rygøvelser

Biceps 3*8 håndvægte

Biceps 3*8 vægtstang

Biceps ????

Kom endelig endelig endelig med gode forslag til ændringer og eventuelt med navnene på øvelserne :p

Ses i morgen folkens.

Billede kommer btw senere.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg igaar koerte dag 1-3, blev det 2-4 idag.

Jeg startede med 5 km interval cykling paa niveau 10 (gennemsnit paa cirka 170watt modstand) da jeg var lidt traet.

Herefter koerte jeg hele programmet igennem. Det var en super fed traenining, for jeg gik til den, men kunne samtidig maerke at jeg burde have haft 30-40 minutters mere soevn. Var lidt haardt at faa de 65 kg baenkpres gennemfoert, selvom jeg plejer at ligge paa 70.

Min traening sluttede af med 2,4 km interval loeb paa loebebaand.

Min kost:

Morgenmad: 2 haardkogte aeg + snack chili, et glas vand og et glas aeblejuice

Efter traening: 2 haardkogte aeg + snack chili + en halv liter maelk

Middagsmad: 470g pasta\reje salat. + en halv liter maelk

Aftensmad kommer enten til at vaere to boeffer og nogle groentsager, eller en kylling fillet og nogle groensager.

Nat "snack" kommer nok til at vaere et enkelt haardkogt aeg eller noget.

Ved godt variationen ikke er saa stor, men saa vidt jeg har laest mig frem til er groentsager som fyld, og aeg noget af det sundeste du kan spise.

Cya tomorrow.

Edited by MikaHedgaard
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share