Er jeg på rette vej eller?


Louise1971
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg er 41 år og fornylig startet på at løbe.. Jeg løber 3 gange om ugen en rute på 3 km. Jeg løber den ud i et, og er i gennemsnit 19 min om det. Det syntes jeg er lang tid, men jeg føler ikke rigtig at jeg har mere at gi af, hvis man kan sige det sådan.. Jeg har løbet 3 km hele juli måned.. Planlægger her fra den 1 august at lægge en km mere på.. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er den rigtige måde at gøre det på. Eller om jeg skal løbe interval også, det har jeg ikke prøvet før. For mig har det bare handlet om at jeg skulle kunne løbe de 3 km uden pause, og så håbede jeg at tiden blev bedre med tiden.. Jeg ved heller ikke rigtigt, om jeg kan forvente noget mærkbart allerede nu?? Jeg kæmper lidt med en del for meget vægtmæssigt, hvilket helt klart osse er en hæmsko for mig. Så øh?? :blahblah: Nogen erfarne der har nogle gode råd??

Hilsen Louise

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker er der et ret godt begynder program herinde.

Desuden har iform på deres hjemme side også et par begynder programmer, som en af mine tidligere kollegaer har fulgt. Hun var også i den lidt tungere end af skalaen, men hun er da oppe og løbe 7 km pr. Gang nu.

Der er en tommelfingeren regel om ikke At øge distancen mere end 10% om ugen hvis jeg husker ret.

Dine sener er meget længer om at vende sig til den belastning du udsætter dem for end dine muskler, så pas på med skader.

Hvis du starter for hårdt ud er det min erfaring at man også går kold med et brag.

Tænk at du skal fortsætte med at være løber fra nu og til du engang skal herfra.

Så hvorfor have alt for travlt og rende ind i dumme skader.

1 måned er ikke lang tid at have løbet, og dine tider skal nok blive bedre hvis du finder et program der passer til dig.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er sejt, du er gået igang. I min optik er noget af det vigtigste med løb tålmodigheden. Resultaterne er på længere sigt og en måneds løb gør derfor ikke det store i det store billede. Jeg vil også anbefale dig at kigge lidt i begynderprogrammer rundt omkring på motion-online.dk, hvor du måske kan finde noget inspiration til din fortsatte færd.

Jeg håber, du fastholder din nye livsstil :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share