Mål: 15 kg! En Måned! 30 kg. på et år


Fatattack
 Share

Recommended Posts

Formål: at logføre en kamp mod kiloene i 30 dage. dag for dag. sætte pres på mig selv ved at gøre det offentligt....l kampen starter i dag d. 3 aug. og har en peak om en måned d. 3. sept op til studiestart og slutter den.30 juni 2012 op til sommeren 2013.

jeg har en måned af fuldstændig frihed... i den måned vil jeg arbejde åndsvagt hårdt for at smide den første halvdel af målet, og når den virkelige verden melder tilbage igen den. 3. sept. sætter jeg blusset ned og arbejder på at smider resten på de resterende 15 sideløbende med arbejde og studier i løbet af 9 måneder.

Om mig. jeg er 25 år gammel studerende og vejer pt. 120 kg. og er 179cm høj hvilket giver mig et bmi på ca 37.5. og det gør ondt at tænke på.

jeg har ingen illusioner om at det bliver let. Det her kommer til at kræve noget af mig, opofrelser omkring hvordan jeg bruger min tid og hvad jeg fører ind i munden. og der skal arbejdes hårdt for det.

Hvordan jeg vil opnå mit mål.

Styrketræning kombineret med cardiotræning

Kostomlægning

I dag har jeg haft et møde med en kostvejleder og har tænkt mig at følge den plan jeg har fået udleveret.

og skal nu over og have mit første træningspas som jeg logfører.

// fed Mand

Link to comment
Share on other sites

Dag 1

Dagens træning

Cardio i 1 time på crosstrainer moderat tempo hele vejen

skrå bænk 3x12 med 60 kg (dog føltes det lidt let så den ryger op næste gang)

biceps 3x12 med 16 kg hver arm

triceps 3x12 med 12 kg hver arm

100 lige mave 50/50 skrå

50 lænd

Dagens Kost:

Havregrød til morgen mad

1 stk banan mellemmåltid

2 skiver rugbrød m. pålæg frokost

1 stk æble mellemmåltid

+ shake(vand+whey) efter træning

150g hamburgerryg (fedtet skåret fra) med nye kartofler og spinatsalat(spinat med radise, rødløg, cherrytomat og et skvæt citronsaft) til aften

Motivationen er stadig i top(det skulle den helst også være efter en enkelt dag) og i morgen har jeg sat mig for at spinne lidt fra morgenstunden og træne ryggen bagefter

Link to comment
Share on other sites

Synes umiddelbart 15 kg på en måned lyder som rimelig meget. Men om ikke andet er det da positivt med en ændring i din livsstil, held og lykke med vægttabet - jeg følger med på sidelinien.

Hvad studerer du?

jeg studerer Jura ved AU og skal til at begynde på 7. sem

Link to comment
Share on other sites

Det er ekstremt at tabe 15 kg. på en måned. Jeg har engang tabt knapt 18 kg. på to måneder, hvor jeg også var fuldstændig dedikeret med kost og motion, så du har helt sikkert travlt, hvis det skal nås ;)

Til gengæld lyder det ikke særlig ambitiøst med 15 kg. på de efterfølgende ni måneder. Hvad med at finde en lidt mere gylden middelvej for at nå dit mål, så du ikke risikerer forskellige ting som overtræning, at falde tilbage til dårlige vaner og potentiel skuffelse...?

Hvorfor er dit mål egentlig 90 kg.?

Og er det virkelig en kostvejleder, der har udarbejdet planen for den kost, du har indtaget idag...? Vedkommende trænger vis til lidt inspiration ;)

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til det høje mål, så bliver jeg da skuffet hvis ikke jeg når det. men det vil ikke slå mig ud, mine erfaringer med studiet siger mig at hvis jeg sætter målet højt så går det altså en helt del bedre. Hvorfor kun 15 bagefter, fordi jeg ikke gider købe alt for meget tøj af gangen så det skal jo helst passe i et stykke tid ikke ;)

Med hensyn til kosten så blev planen lavet efter hvad jeg godt kan lide at spise og hvad jeg decideret har manglet i min kost indtil nu

Det er egentlig mere en mappe, med eksempler på måltider/mellemmåltider hvor jeg selv kan sammensætte en dag med forskellige måltider.

På en anden note så er dagens Workout

morgen:

3x12 squat m. 100

20 x 1 dødløft 10 med 100, 5 med 105 og 5 med 110

leg curl i maskine 3x12 55

leg extension i maskine 3x12 60

1 spinninglektion

100 mave lige

50/50 skrå

50 lænd

eftermiddag:

2x2km på romaskine

25 min på crosstrainer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share