Mangler 3 kg til 12 dage


T-Jesper
 Share

Recommended Posts

Jeg har lavet en væddemål med et par gutter for nogle måneder siden om hvem der kunne tabe sig 10 kg til den 20/8. Jeg tog imidlertid 1,4 kg på, inden jeg gik i gang med at tabe mig. Startvægt 130 kg d. 3/6. Mål = 118,6 kg.

Jeg vejer pt. 121,6 kg, og jeg har 12 dage til at smide de resterende 3 kg - hvis muligt gerne 4 kg, for at være sikker på at den er på den sikre side.

Jeg har de sidste to måneder kørt efter 8000 kJ om dagen. Den sidste måned har jeg mere eller mindre hver dag været ude at gå, cykle eller begge dele. De seneste to uger er vægttaget gået meget langsomt.

Min plan de næste 12 dage er at spise følgende:

Morgen (07:00)

· Røræg af æggehvider (med ét helt æg for smagens skyld), hvide bønner og frosne grøntsager.

· 1 helt æg (233kJ)

· 6 æggehvider (366kJ)

· Grøntsager 300g (600kJ)

· Hvide bønner 60g (828kJ)

I alt 2027kJ

Formiddag (10:00)

· Stegt kylling – 300g (1140kJ)

· Stegt peberfrugt 300g (381kJ)

· Stegte frosne grønne bønner – 300g (330kJ)

· Stegte løg 100g (191kJ)

I alt 2042kJ

Eftermiddag (14:00)

· Stegt kylling – 300g (1140kJ)

· Stegt peberfrugt 300g (381kJ)

· Stegte frosne grønne bønner – 300g (330kJ)

· Stegte løg 100g (191kJ)

I alt 2042kJ

Aften (17:30)

· Kyllingesalat (dampet kylling, tomat, agurk, salat, kikærter og majs)

· Kylling 300g (760kJ)

· Tomat 100g (107kJ)

· Agurk 100g (58kJ)

· Salat 200g (130kJ)

· Kikærter 30g (456kJ)

· Majs 100g (460)

I alt 1917kJ

Totalt 8028kJ

Hvad siger I til den plan? Jeg hører gerne på ændringsforslag.

Link to comment
Share on other sites

At tabe 4 kg. på så kort tid kan godt lade sig gøre, men det kræver altså lidt. Både at du har styr på kosten og at du får en hel del motion, for det er et rimelig underskud, du skal oparbejde.

Alternativt kan du jo - hvis det er meget vigtigt at vinde væddemålet - springe på en mirakelkur, der til gengæld sikkert ikke fører til noget varigt vægttab. Så en kur a la "Jeg skal smide fem kg. for at kunne passe min kjole på lørdag, så nu spiser jeg kun suppe og kål", som du sikkert kan finde i hveranden dameblad.

Hvis du derimod holder dig til din egen kostplan, ville jeg nok dampe maden lidt mere fremfor at stege den. Og så kan du selvfølgelig også altid sørge for at smide en del væske op til vejningen, hvis du vil af med lidt ekstra.

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

Hmm..

Har altid ment at vægttabs væddemål er noget fjollede noget. Betydenligt bedre at ændre sine kost og træningsvaner permanent.

Her ser din nuværende plan faktisk rigtigt fornuftig ud, selvom jeg ikke har været inde og se på fordelingen af Proteiner, kulhydrater og fedt.

Når det er sagt..

Hvis du skal smide 3- kilo på 12 dage kan du evt køre høj protein kur.

Spis fx morgenmade med en pandekage lavet af æggehvide og en form for fibre. (Loppefrøskaller eller hvedeklid)

Detter for at holde maven igang.

De andre måltider spiser du fedtfattigt kød til.

Ingen Kulhydrater, eller så få som overhoved muligt. Kulhydrater holder på vand bland andet.

Det burde give et okay vægt tab, men er ikke specielt sundt, og du kan godt komme til at mangle noget energi.

Link to comment
Share on other sites

At tabe 4 kg. på så kort tid kan godt lade sig gøre, men det kræver altså lidt. Både at du har styr på kosten og at du får en hel del motion, for det er et rimelig underskud, du skal oparbejde.

Alternativt kan du jo - hvis det er meget vigtigt at vinde væddemålet - springe på en mirakelkur, der til gengæld sikkert ikke fører til noget varigt vægttab. Så en kur a la "Jeg skal smide fem kg. for at kunne passe min kjole på lørdag, så nu spiser jeg kun suppe og kål", som du sikkert kan finde i hveranden dameblad.

Hvis du derimod holder dig til din egen kostplan, ville jeg nok dampe maden lidt mere fremfor at stege den. Og så kan du selvfølgelig også altid sørge for at smide en del væske op til vejningen, hvis du vil af med lidt ekstra.

Det er begrænset hvad jeg får af kulhydrater ved den kost jeg har sammensat, og jeg forventer dermed også, at der automatisk sker et væsketab. Jeg har de seneste par uger faktisk kørt med et pænt stort underskud pga. motion, men jeg har en idé om, at underskuddet har været alt for stort, da jeg over flere uger gennemsnitlig har fået hvad der svarer til 7300 kJ den ene uge, og 6200 kJ den anden uge og 5400 kJ den trejde ud. Jeg har umiddelbart tabt mig mest i den uge, hvor jeg fik i snit 7300 kJ.

Hvordan vil du mene jeg taber mest mulig væske?

Hmm..

Har altid ment at vægttabs væddemål er noget fjollede noget. Betydenligt bedre at ændre sine kost og træningsvaner permanent.

Her ser din nuværende plan faktisk rigtigt fornuftig ud, selvom jeg ikke har været inde og se på fordelingen af Proteiner, kulhydrater og fedt.

Når det er sagt..

Hvis du skal smide 3- kilo på 12 dage kan du evt køre høj protein kur.

Spis fx morgenmade med en pandekage lavet af æggehvide og en form for fibre. (Loppefrøskaller eller hvedeklid)

Detter for at holde maven igang.

De andre måltider spiser du fedtfattigt kød til.

Ingen Kulhydrater, eller så få som overhoved muligt. Kulhydrater holder på vand bland andet.

Det burde give et okay vægt tab, men er ikke specielt sundt, og du kan godt komme til at mangle noget energi.

Jeg har indgået væddemålet for at få mig sparket i gang. Meningen er, at jeg vil fortsætte med at tabe mig. Jeg kan allerede tydeligt mærke, at mine kostvaner er blevet ændret.

Link to comment
Share on other sites

Du taber væske ved at indtage noget vanddrivende.

Jeg har ikke den store erfaring med metoden, så jeg ved ikke, hvad der er bedst og nu vil jeg ikke anbefale alkohol, men vi kender vel alle til at vågne helt dehydrerede op efter en bytur. Hvis man nogensinde har prøvet at veje sig før og efter sådan en tur, vil man opleve, at man sagtens kan have smidt et par kg. i nattens løb - såfremt man ikke lige har kørt to poser chips og en pizza ned undervejs ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk nogle Padderokke kapsler som skulle være vanddrivende.. Jeg prøvede første gang i søndags, og de virkede også ret hurtigt. De sidste to dage har jeg dog ikke kunnet mærke noget. Overall vil jeg bare ned i vægt, men hvordan jeg taber mine kilo indtil den 20/8 har ikke den store betydning. Det betyder heller ikke noget, hvis jeg tager et kilo på bagefter, bare jeg kommer ned i vægt og derned ikke taber væddemålet.

Edited by T-Jesper
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share