Gammel skade, stadig smerter i knæ


SuperElis
 Share

Recommended Posts

Hej derude!

Jeg håber nogen kan hjælpe mig herinde - har været til fys tidligere for dette, som mente at 4 x massage af knæet (til små 300 kr. pr gang!) var fint til at løse problemet.

For små tre år siden kom eg til skade med mit knæ i en skiulykke, og rev forreste korsbånd i højre ben over, samt beskadigede menisk og slimsække i knæet. Jeg fik lavet en korsbåndsoperation, som gik rigtig godt, og gik derefter til genoptræning i seks måneder. Alt var godt, indtil jeg begyndte at få ondt i knæet, når jeg havde siddet ned længe og derefter rejste mig (jeg er studerende, og mit fritidsjob foregår hovedsageligt på en kontorstol). Udover det låste knæet ofte, og det var fuldstændig umuligt for mig til sidst at løbe, hoppe etc. Jeg blev igen opereret og fik fjernet en "mus" på størrelse med en hasselnød, som havde dannet sig på nogle trævler, der var kommet på mit nye korsbånd. Indtil nu har alting fungeret fint efter denne operation.

Men den sidste måned - seks ugers tid har jeg haft ondt i knæet igen. Specielt når jeg løber eller hopper. Smerten sidder foran på benet, under knæskallen og til venstre for, og stråler nærmest ned i skinnebenet. Det føle også nogen gange som om det går ind i selve knæet. Faktisk føles det lidt som om det kommer fra bag arret, jeg fik fra korsbåndsoperationen, men længere inde i knæet. Det er igen specielt efter at have siddet stille t jeg kan mærke det. Det er ret generende, eftersom jeg gerne vil dyrke motion og holde mig aktiv, når jeg nu sidder så meget ned ellers, men jeg er bange for at gøre mere skade end gavn. Det skal også nævnes at jeg vejer små 25-30 kg for meget, hvilket eg selvfølgelig er klar over ikke er godt for knæet - men, hvis man tænker på hvor aktiv jeg normalt er, er det så virkelig så stor en belastning for et knæ, der ellers burde være raskt?

Egentlig ville jeg bare høre om nogen havde en idé om, hvad der kan være galt, om andre havde haft lignenede smerter, eller evt. om nogen havde nogle øvelser, jeg kunne prøve for at styrke muskulaturen omkring knæet - eller på anden måde havde en idé til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe smerten. Jeg vil så gerne kunne løbe!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share