For meget pulver?


MadMathias
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en elite kajakroer, og her om sommeren styrketræner vi kun ca. 2-3 gange om ugen. Men vi har et motto nede i klubben der hedder "musklerne vokser om vinteren", og dvs. at om vinteren styrketræner vi 5-6 gange om ugen. Der til kommer mit spørgsmål. Jeg vil jo gerne give den hele arme, så jeg kan få noget størrelse over vinteren. Ville det så være for meget med denne her plan?

Inden træning: en shake med carbs fra bodylab.

Efter træning: Proteinpulver og kreatin fra bodylab.

Inden sengetid: Kasein pulver fra bodylab?

Link to comment
Share on other sites

ville helt sikkert tage karbs både inden og efter, men dem inden bare i form af almindeligt sukker og dem efter de specielle fra bodylab, for at fremme optagelsen af især kreatin. Der skal ikke særligt mange carbs i post-workout shake så vidt jeg har forstået, cirka den samme mængde carbs som kreatin.

du skal nok blive stor af alt det pulver, men pas på det ikke bliver for meget, så du får for få vitaminer og kostfibre, det er rimelig nederen at have diarré og dårlig hud hele vinteren :P

Link to comment
Share on other sites

Lad være med at spilde dine penge på kassein. Valleprotein vil give dig præcis det samme resultat, det vill bare koste dig mindre.

1-2 shakes om dagen er min øvre grænse, men tidligere har jeg været på 3x shakes om dagen. Det var dog ikke noget der gjorde noget særligt for mig.

Godt med god gammeldags mad er præcis ligeså godt.

Link to comment
Share on other sites

Drop de hurtige carbs før træning. De vil give en drastisk stigning i dit blodsukker -> stort insulin spike -> hurtigt fald i blodsukker igen. Gem dine carbs til efter træningen, hvor du kan nøjes med en 20-30 g, hvis ikke mindre. Det er rigeligt til at give et insulin boost.

Kassein (eller whey for den sags skyld...) vil være fint inden sengetid, men et lille proteinrigt måltid kan også sagtens gøre tricket

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share