Hvor meget skal jeg træne ?


LineLuther
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen !

Jeg er begyndt at måle mit kallorie forbrug ved hjælp af en app' ( shappeUp )

den siger jeg skal have 1347 kalorier. så det prøver jeg meget på at holde og finde en rytme med hvad der passer

( den siger også hvor manget protein, kulhydrat og fedt man skal have.

jeg er så nu itvil om, hvor meget jeg skal træne om ugen og hvad der er godt at træne - jeg vil gerne løbe engang imellem, må bare ikke overbelaste mit knæ(knæskade).

jeg har valgt svømning hver tirsdag morgen som valgfag. jeg skal starte med at træne i træningscentret igen.

jeg vejer 83 kilo nu, er 163 cm høj og vil gerne ned på 60 kilo - men hvordan skal jeg fordele min træning og hvad er godt og hvor tit

håber på jeres hjælp

Evt. også hvis der er nogen andre gode måder at tabe sig på eller gode råd i vil dele

Link to comment
Share on other sites

Hej Line

Super du er ved at ændre på tingene, det er det første store skridt i den rigtige retning.

Jeg er selv igang med en livsstilændring, og vedrørende kosten, så bruger jeg De Danske Vægtkonsulenter. Der findes andre gode kostprogrammer, men jeg har endnu kun erfaring med DDV, og det er gode erfaringer. Jeg taber i snit 1½ kg om ugen, jeg har dog også noget mere end dig at tabe af, pt. stadig ca 40 kg for meget.

Som træning vil jeg råde dig til at starte langsomt, især med løb, da det er meget hårdt for kroppen hvis man er utrænet. Men 3-4 gange om ugen i ½ time er rigeligt, så kan du jo bygge mere på efterhånden som lysten er til det.

Hilsen

Michael

http://plauborgmichael.blogspot.dk/

Link to comment
Share on other sites

1347 kalorier? Det lyder rimelig lavt. Hvis vi siger at du cykler til og fra skole/studie/arbejde 15 min hver vej, 5 gange om ugen, også laver 2-3 gange moderat træning(svømning, styrketræning...) så vil dit ligevægtsindtag nok lægge på omkring de 2500, hvis ikke mere.

Hvorom alting er: når du gerne vil i gang med et vægttab er det vigtigeste kosten, det lyder til du har styr på den så videre til træningen.

Det bedste råd ville være at du fokuser på styrketræning for at bibeholde din muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er både enig og uenig med mr_defecto.

1347 kcal i ligevægtsmængde lyder meeeeget lavt. Jeg vil skyde på, at du ligger på mellem 2000 og 2500 ved den vægt, som kvinde. Regn det ud med følgende: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

Til gengæld er jeg uenig i, at det vigtigste for dig er at styrketræne. Man siger, at man under et 'cut' skal fortsætte samme hyppighed og hårdhed af vægttræningen, som man gjorde før, for at bibeholde muskelmassen. Men hvis du ikke har styrketrænet før, tvivler jeg på, at der er meget muskelmasse at miste. Dog er der store fordele at hente ved at kombinere konditionstræning med styrketræning, idet musklerne vil øge din forbrænding ved hård belastning.

Jeg foreslår, at du bruger vaegttab.nu til at tælle kalorier. Du kan både udregne det på deres hjemmeside, men de har desuden en rigtig god app til din mobil, hvor du nemt kan holde styr på hvad du spiser. Desuden synes jeg at du skal styrketræne ca 2 gange om ugen, og ellers lave så meget cardio som du kan holde til - evt kombinere cykling, crosstrainer, svømning og løb. De klassiske råd om altid at tage trappen, cykle istedet for at køre etc, holder stadig. Alt tæller med i kalorieregnskabet.

Held og lykke! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share