Forbedre kondition med en højere kropsvægt


Morten92
 Share

Recommended Posts

Mit mål er at forbedre min kondition, så jeg kan opnå bedste mulige resultater ved brandmandseksamen og lignende prøver i beredskabsstyrelsen. Har styrketrænet i 3 år, så styrkekravene vil jeg med lethed kunne klare. Desuden er jeg i kalorieoverskud og styrketræner for at opbygge styrke og muskelmasse. Er ca. 1,85m høj og vejer omkring 85 kg med en fedtprocent på ca. 14%. Hvor stor en hindring vil det være for forbedring af kondition og løbetider med en kropsvægt over de 85 kg? Er det muligt at blive en god løber på 3-5 km stadigvæk?

Edited by Morten92
Link to comment
Share on other sites

Alt er relativt. Hvornår er man en god løber? Men der er jo en grund til, at de, der virkelig dyrker løb på de lidt længere distancer, ikke decideret styrketræner; Jo mere man skal slæbe rundt på jo langsommere går det som regel.

De bedste løbere har et BMI på omkring 20, så der ligger du lige lidt over ;)

Prøv at læse her: http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=29&a_id=85&page=1&title=art

... Bemærk der er fem sider i alt.

Man kan altid forbedre sig, men hvis du vil ændre dine løbetider markant, er der umiddelbart en del at hente på vægten. Spørgsmålet er så, hvad dit mål er og hvor meget, det kræver.

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

Jeg er 1,87 og har en vægt på 89kg og løber f.eks. coopers test (12 min maks) på 3000m, og har kun trænet cardio siden januar. Når jeg startede var min kropsvægt ca 101kg (meget styrketræning i flere år). Nu er jeg sgu ikke lige så stark som når jeg var 101kg. Men jeg er stadigvæk "ok" og kan f.eks. lave 120kg bænkpress.

85kg er ikke så meget vægt. Det er mange med 85-90kg der løber meget mere end 3000m på et coopers. Hvad er kravene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share