Lav fedt procent - Stadig buddet


Mart1n
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen,

Jeg er ny her, men jeg har noget der længe har irriteret mig.

Jeg er meget spinkel bygget men har siden ottende klasse haft en lille delle nederst på maven. Jeg har forsøgt at tabe den, men ikke intensivt, da jeg ved jeg er undervægtig. Jeg vejer 66,5 kg (Jeg er 194 høj) som jeg ved er langt under standarden på min alder (18).

Jeg fik for nylig målt min fedtprocent, da jeg er startet i træningscenter med et par af mine venner, mest for det sociale, og den gav et svimlende lavt tal. Min fedtprocent ligger på 6,2%. Det har den gjort tre målinger i streg, så jeg tror ikke det er en fejl. Mine venner ligger mellem 8 og 10. Muskelmassen ligger på 59,3 kg.

Det utrolige er at man kan se mine ribben, og at jeg er "normalt" tynd på den øverste del af maven, og altså kun har en delle på sidebenene og nederst på maven.

Nu er mit spørgsmål, om nogle kan hjælpe mig med at slippe af med den? Jeg ved som i kan se at jeg skal passe på min vægt da den er meget lav, men ønsker at slippe denne. Et ultimativt mål kunne være at nå en sixpack, men jeg føler bare ikke at jeg kan bruge nogle af de programmer jeg kan finde online, da jeg som sagt har en så lav fedtprocent.

På forhånd tak, og har jeg glemt noget, vil jeg med glæde svare.

Edited by Mart1n
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du skal være lidt skeptisk overfor den fedtprocentmåling.6,3 % er meget lavt, ekstremt lavt. At i tre gutter der besøger et motionscenter får målt jeres fedtprocenter til 10, 8 og altså 6,3. Du er 194 cm høj og vejer 66,5 kg, derved har du et BMI på 17,5,så du er undervægtig, og det er meget usundt. Jeg vil stærkt råde dig fra at begynde på en slankekur. Begynd heller på styrketræning og spis mere mad. Så kan du få en six-pack i stedet for din delle, som måske fylder mere i dit hoved end den gør i virkeligheden

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Det lyder heller ikke som om målingen er rigtig i mine øjne. Med 59 kg muskler, så er der kun 7 kg tilbage til knogler, organer og fedt. Det lyder meget at knogler til 194 cm skulle veje så lidt. Det lyder mere som om du skulle tage på, og så bygge muskelmasse. Jeg er rimelig sikker på at din "lille" delle vil forsvinde eller ihvertfald synes mindre hvis du gjorde det.

Michael

http://plauborgmichael.blogspot.dk/

Link to comment
Share on other sites

Du skal spise noget mere end du gør nu, ikke nødvendigvis mere per måltid, men flere måltider om dagen. Ud over det kommer six-packen, når først du kommer i gang med at træne, hvis ikke den allerede er der grundet du er så tynd. Find et program, som træner hele kroppen, i stedet for kun maven, da det lyder som om du går efter udseendet og du ikke kan bruge six-packen til noget, med mindre du har hele pakken. God træning!

Edited by Bjensen
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke får sovet nok om natten vil du få en delle på maven, også selvom din fedtprocent er lav. Få sovet noget mere om natten, særligt mellem tidsrummet 22:00-04:00. Det er det tidspunkt på døgnet, hvor det er mørkest og derfor har mulighed for at få din dybbeste søvn (REM-søvn). Gå efter at få sovet 7-8 timer om natten, hvor så mange af dem er imellem 22:00-04:00. Du får selvfølgelig sovet, hvis du powernapper, men det har langt fra den samme effekt, særligt når du skal til at træne og har brug for restitutionen. Og som der er blevet skrevet to gange nu:

SPIS!

Du skal spise noget mere end du gør nu, ikke nødvendigvis mere per måltid, men flere måltider om dagen. Ud over det kommer six-packen, når først du kommer i gang med at træne, hvis ikke den allerede er der grundet du er så tynd. Find et program, som træner hele kroppen, i stedet for kun maven, da det lyder som om du går efter udseendet og du ikke kan bruge six-packen til noget, med mindre du har hele pakken. God træning!

Ps. Mens du ser nedenstående billede, så spis et stykke frugt, müslibar, grillkylling, pizza eller drik en liter mælk.

http://d24w6bsrhbeh9...384325_700b.jpg

God træning ;)

Generelt bør man afstå for at kommentere når man bidrager med mere misinformation end information.

Dit indlæg er fyldt med faktuelle fejl.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også selv studset over det med den tilbageværende vægt. Ifølge sedlen der kom ud af maskinen har jeg 3,1 kg knogler, hvilket jeg syntes lød som et meget lavt tal.

Jeg ved som i kan se også at jeg ikke ville have godt af en slankekur, og det er heller ikke det optimale, men mener i at jeg ville kunne træne maven væk? Jeg ved ikke om jeg fik overdrevet lidt med sixpacken, men mit mål er at få en flad mave, en bonus men ikke et krav kan være sixpack.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det med at jeg skal spise mere, øger det ikke vægten jeg tager på? Søvn skulle jeg gerne få nok af, i hverdagene går jeg i seng ved 22-23 tiden og sover til klokken 7.

Og træningen vi foretager i lokalerne er som sagt også mest for det sociale, er der nogle øvelser jeg bør fokusere på? Jeg er som sagt spinkelt bygget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også selv studset over det med den tilbageværende vægt. Ifølge sedlen der kom ud af maskinen har jeg 3,1 kg knogler, hvilket jeg syntes lød som et meget lavt tal.

Jeg ved som i kan se også at jeg ikke ville have godt af en slankekur, og det er heller ikke det optimale, men mener i at jeg ville kunne træne maven væk? Jeg ved ikke om jeg fik overdrevet lidt med sixpacken, men mit mål er at få en flad mave, en bonus men ikke et krav kan være sixpack.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det med at jeg skal spise mere, øger det ikke vægten jeg tager på? Søvn skulle jeg gerne få nok af, i hverdagene går jeg i seng ved 22-23 tiden og sover til klokken 7.

Og træningen vi foretager i lokalerne er som sagt også mest for det sociale, er der nogle øvelser jeg bør fokusere på? Jeg er som sagt spinkelt bygget.

Du vil have gavn af at træne og øge din muskelmasse. For at øge din muskelmasse skal du spise mere end du forbrænder.

Du kan starte med et godt fullbodu eller f.eks. back to basics split-program.

Med dine stats kan der ikke være noget muskel der er værd at skrive om. Taber du dig yderligere vil du bare blive endnu mere tynd og stadig ingen muskelmasse have på kroppen.

Til sammenligning er jeg 176 høj, vejer godt 74.

Link to comment
Share on other sites

Muskelmassen på knap 60 kg er nok snarere LBM, Lean Body Mass, (60 kg muskelmasse svarer til en rippet fyr på over 100kg). De 3,1kg knogler er BMC, hvilket står for bone mineral content, og i øvrigt ganske normalt for en mand. BI metoder til vurdering af fedtprocent er ikke helt nøjagtig, og det er meget muligt at den undervurderer din virkelige fedtprocent, da en fedtprocent på 6, normalt er lig med en stenhård og markeret krop med synlige vener i lårene.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share