Cutte eller bulke, lidt begynder forvirring!


Sipp
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Er startet op på styrketræning med det formål at opbygge muskelmasse og nedsætte min fedt procent.

I skrivende stund har jeg en fedt% på 25 og et BMI på 26, hvilket jo ikke er helt nok til at få mine muskler til at træde i karakter:-). Måler 172 cm og vejer 78 kg.

Jeg er begyndt på et fullbody program 3 gange ugentligt med basis øvelser, derudover dyrker jeg cardio 3 x ugentligt.

Squat (man og fre) 5x5

Dødløft (ons) 5x5

Bænkpres 4x8

Chins 4x8

Bent over barbell rows 4x8

Military 4x8

Mit spørgsmål går på at jeg gerne vil have større muskler men samtidig tabe mig i vægt, hvilket jo er en smule selvmodsigende.

Jeg er som sagt nybegynder og vil gerne fornuftigt fra start. Skal jeg køre på med styrketræningen eller skal jeg tabe mig først og derefter fokusere på styrketræning?

Kan jeg gå under mit ligevægts indtag for at nedsætte min fedtprocent og samtidig bygge muskler, på baggrund af at jeg er nybegynder og burde respondere godt på styrketræningen.?

Mvh Sipp

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen.

Er startet op på styrketræning med det formål at opbygge muskelmasse og nedsætte min fedt procent.

I skrivende stund har jeg en fedt% på 25 og et BMI på 26, hvilket jo ikke er helt nok til at få mine muskler til at træde i karakter:-). Måler 172 cm og vejer 78 kg.

Jeg er begyndt på et fullbody program 3 gange ugentligt med basis øvelser, derudover dyrker jeg cardio 3 x ugentligt.

Squat (man og fre) 5x5

Dødløft (ons) 5x5

Bænkpres 4x8

Chins 4x8

Bent over barbell rows 4x8

Military 4x8

Mit spørgsmål går på at jeg gerne vil have større muskler men samtidig tabe mig i vægt, hvilket jo er en smule selvmodsigende.

Jeg er som sagt nybegynder og vil gerne fornuftigt fra start. Skal jeg køre på med styrketræningen eller skal jeg tabe mig først og derefter fokusere på styrketræning?

Kan jeg gå under mit ligevægts indtag for at nedsætte min fedtprocent og samtidig bygge muskler, på baggrund af at jeg er nybegynder og burde respondere godt på styrketræningen.?

Mvh Sipp

Du kan kun med succes tabe dig og samtidigt øge din muskelmasse hvis du er mellem til svært overvægtig og/eller meget utrænet.

Hvor den nedre grænse går for at du kan begge dele er umuligt at sige, det er individuelt. Prøv dig frem og vær omhyggelig med alle målinger, cm, fedtprocent, vægt etc.

Der er dem der påstår at man med det heeeelt rigtigt zig-zag program kan begge dele også hvis man er veltrænet, men det kræver så minutiøs en styring og planlægning at det nærmest er et fuldtidsjob...

Så du skal desværre nok vælge... :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share