Cutte eller bulke, lidt begynder forvirring!


Sipp
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Er startet op på styrketræning med det formål at opbygge muskelmasse og nedsætte min fedt procent.

I skrivende stund har jeg en fedt% på 25 og et BMI på 26, hvilket jo ikke er helt nok til at få mine muskler til at træde i karakter:-). Måler 172 cm og vejer 78 kg.

Jeg er begyndt på et fullbody program 3 gange ugentligt med basis øvelser, derudover dyrker jeg cardio 3 x ugentligt.

Squat (man og fre) 5x5

Dødløft (ons) 5x5

Bænkpres 4x8

Chins 4x8

Bent over barbell rows 4x8

Military 4x8

Mit spørgsmål går på at jeg gerne vil have større muskler men samtidig tabe mig i vægt, hvilket jo er en smule selvmodsigende.

Jeg er som sagt nybegynder og vil gerne fornuftigt fra start. Skal jeg køre på med styrketræningen eller skal jeg tabe mig først og derefter fokusere på styrketræning?

Kan jeg gå under mit ligevægts indtag for at nedsætte min fedtprocent og samtidig bygge muskler, på baggrund af at jeg er nybegynder og burde respondere godt på styrketræningen.?

Mvh Sipp

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen.

Er startet op på styrketræning med det formål at opbygge muskelmasse og nedsætte min fedt procent.

I skrivende stund har jeg en fedt% på 25 og et BMI på 26, hvilket jo ikke er helt nok til at få mine muskler til at træde i karakter:-). Måler 172 cm og vejer 78 kg.

Jeg er begyndt på et fullbody program 3 gange ugentligt med basis øvelser, derudover dyrker jeg cardio 3 x ugentligt.

Squat (man og fre) 5x5

Dødløft (ons) 5x5

Bænkpres 4x8

Chins 4x8

Bent over barbell rows 4x8

Military 4x8

Mit spørgsmål går på at jeg gerne vil have større muskler men samtidig tabe mig i vægt, hvilket jo er en smule selvmodsigende.

Jeg er som sagt nybegynder og vil gerne fornuftigt fra start. Skal jeg køre på med styrketræningen eller skal jeg tabe mig først og derefter fokusere på styrketræning?