Fullbody for psykisk velvære


GoHard
 Share

Recommended Posts

Hej Motion Online.

I denne log vil jeg poste mine tanker omkring min træning. Jeg vil skrive meget casual når jeg har overskud og lyst. Det vil nok blive lidt dagbogs agtigt, for at komme af med nogle tanker og få dem ned i tastaturet. For at skabe overblik. Kommentarer og inputs er velkomne.

Kort om mig:

Højde 193cm

Født 1987

Vægt 26.08.2012: 81kg

Sygdom

Jeg var for lidt over et år siden indlagt på psykriatisk afdeling med svære symptomer. Min sygdom havde gjort mig til skind og ben. De vejede mig 07.08.2011 til 68,2 kg, har jeg set i min journal efterfølgende. Jeg har kæmpet en lang og sej kamp for at få det bedre, samt kæmpet med at mestre de sygdoms symptomer jeg stadig oplever fra tid til anden. Min diagnose er Skizofreni. Ja, jeg er en af dem. Men jeg er så meget andet mere end en diagnose. Jeg tror på at tabuer er til for at blive brudt og at det også er en del af, at få det bedre.

Drømmen og målet er at jeg ved hjælp af stabil søvn, medicin, sund nærende kost kan komme tilbage på arbejdsmarkedet!!

Jeg har trænet fullbody i 2-3 måneder nu og det har i den grad hjulet på min søvn, tankemylder, rastløshed og til dels min invaliderende angst.

Træning

Jeg træner efter meget simple principper. Jeg træner 3x5 i squat og dødløft. Nogle gange kører jeg dødløft i singles. 5x5 i alt andet. Jeg har altid fokus på teknik og ingen forced reps! Jeg elsker chinups og i hver træning session kører jeg 5 sets til failure. Jeg hviler max 1 min mellem sets. Jeg har ingen fast plan for min træning, jeg giver den gas, lytter til min krop og laver det jeg føler for. En typisk uge kunne se sådan her ud:

Mandag:

Dødløft

Bænkpres

chinups wide grip

Dumbell eller barbell rows

Et par mave øvelser

Onsdag:

Squat

Dips (skal snart til at køre med vægt)

Chin ups wide grip

Hyper back Extensions med vægt

Måske øver jeg nogle dragonflags :)

Fredag:

Dødløft 10 reps, hvis jeg føler for det

Hvis jeg ikke gider dødløfte laver jeg nogle Good Mornings

Bænkpres

chinups wide grip

Dumbell eller barbell rows

Et par mave øvelser

Måske Millitary Press med Barbell

Fokus områder: At finde mine styrker og svagheder i dødløft og squat. Derfor skal jeg i fremtiden til at udfordre mig selv i hjælpe øverlser til de to løft. Det skal der tænkes over.

Teknik og form! i alle løft og øvelser.

Kost: Jeg planlægger at købe protein pulver og vitamin piller til den første. Jeg har lidt en dårlig vane med hjemmelavet pizza sent på aftenen. Jeg skal være bedre til at lave lækre protein rige salater i store portioner. Der vil nok senere komme indlæg der kun handler om kost og mad opskrifter! så er i advaret :laugh:

Desuden vil jeg se om jeg kan få gang i mit kamera. Af min form og måske nogle videoer af mine løft så jeg kan få nogle pointers.

Jeg har prøvet at vedhæfte et billede af min form pr dags dato, håber det virker

post-55973-0-73741700-1346161005_thumb.j

Målet er en sund psyke i en sund krop :smilerock::pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share