Førstegangs MTB-køb


MatiasS
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er i overvejelser om at købe en MTB, men jeg har aldrig haft en sådan, så jeg søger et par råd.

jeg har kun kørt MTB et par gange på ferier, hvor en cykel er lejet - og jeg er derfor i tvivl om man overhovedet kan købe over nettet uden at gå galt i byen - men der er trods alt nogen penge at spare ved at handle online, så hvis dette kan anbefales er det nok den vej jeg vil søge.

Min kærlighed er pt. på denne cykel fra canyon; http://www.canyon.co...ike.html?b=2539

(Kan denne anbefales, eller?)

Den ligger i det prisleje jeg vil give, og jeg synes den er fed (altså den ser godt ud). Jeg læste desuden et sted at canyon passer til mange, altså at der ikke er så stor risiko ved at købe det mærke over nettet, men det kan selvfølgelig være fejlagtig info?

Jeg har anvendt deres rammestørrelseberegner, men jeg er ikke sikker på at jeg tør stole på den uden lige at høre jeres vurdering, da beregneres trods alt er maskinel.

Mine mål er;

højde: 186 cm

vægt: 68 kg

Skridtlængde: 90 cm

lårben længde: 64 cm

underben længde: 59 cm

torsolængde: 67 cm

armlængde:70 cm

Skulderbredde: 45 cm

Jeg har altså forholdsvist lange ben i forhold til kropslængden.

Beregneren foreslår en str. L - hvordan vil i mene dette passer?

For at opsummere;

1. Vil det være dumt at købe over nettet når nu det er første køb?

2. Kan i anbefale den cykel jeg har linket til, eller er der andet der vil være bedre i prislejet?

3. Hvordan synes i det lyder rent størrelsesmæssigt.

Med venlig hilsen og på forhånd tak - Matias - Der glæder sig til at komme ud og køre i skoven :)

Edited by MatiasS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share