Hjælp til simpelt nybegynder program?


Hybelkanin
 Share

Recommended Posts

Hej folkens. Jeg er så småt begyndt at løbe og dyrke lidt motion i fritiden, og nu vil jeg som sådan gerne prøve at opnå lidt resultater.

Er en 20 årig mand på 68 kg og 178 høj. Jeg vil gerne prøve at opnå en lidt fladere mave samt lige få markeret armene en smule. Som sagt søger jeg ikke store resulater. Bare generelt få strammet lidt op.

Jeg har ikke mulighed for at tage i Fitnesscenter og lige pt har jeg sådan set kun en fitness ring og et par håndvægte på 7 kg. Overvejer snart at købe nogle 10 eller 12 kg's.

For et par uger lavede jeg et program som jeg har fulgt nogenlunde. Er bare i tvivl om det hjælper noget. Jeg gør det ca. 2 - 3 gange om ugen. Det hele bliver ligesom delt ud på dagen, men måske det vil hjælpe at tage noget af det sammen?

Angående kosten så starter jeg typisk dagen op med en klapsammen rugbrød med noget pålæg og et stykke frugt. Fastfood bliver måske indtaget.. 1-2 gange om ugen og maden som bliver serveret herhjemme er forholdsvis sund.

Det er følgende:

3*10 håndvægte(7kg). Bare den klassiske øvelse med håndvægte.

3*10 armbøjninger

1*20 min Fitnessring

3*5 Ved ikke helt hvad det hedder, men jeg løfter mig op i en stang.(Dødløft?)

3/5 km Normalt løb.

3*15 Skiftende mavebøjninger(højre, venstre, midten)

Så kom endelig med råd, og hvis det viser sig jeg gør et eller andet forkert så sig endelig til! Udover det søger jeg også en god triceps øvelse man kan lave derhjemme. Bor på en gård så må benytte mig af de faciliteter der nu er.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej,

Godt initiativ og udgangspunkt.. Da din krop ikke er vant til meget træning, vil du hurtigt kunne se og mærke resultater med træning 3 til 4 gange om ugen! Hvis du gerne vil have en fladere mave og tonet arme, så foreslår jeg du begynder at løbe 1 gang om ugen, mellem din styrketræning og ind imellem det, også fokuserer på at træne, med ren kropsvægt!!! Her mener jeg du skal lave push ups, pulls ups, Squat, Lunges mv. Hvis du er i tvivl om hvordan man laver øvelser med egen kropsvægt, så tag og søg på YouTube... der finder du mange videoer, som kan give dig inspiration til øvelser!

God træning! Camilla

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om det bedste ville være at komme i et center, med adgang til ordentligt udstyr. Men der findes selvfølgelig altid alternativer.

Jeg vil foreslå dig til at træne hele kroppen igennem ca. 3 gange om ugen. Det er klart det "sundeste", og så skal mave og arme nok komme med, sammen med resten af kroppen.

Her er lidt inspiration:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/et_styrkeprogram_til_alle/

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/komplet_traening_med_haandvaegte/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share