Ondt i venstre fod i forbindelse med løb


Mnicolaisen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har et problem med min venstre fod i forbindelse med løb, jeg er en gut på 30 og har løbet mindre seriøse de seneste 10 år, det er dog blevet til 2 1/2 marathon og 5-10 km løb. Jeg startede i januar måned, med at træne seriøst 4-5 gange ugen, dog med stille og roligt fremgang med hensyn til distance og hastighed, jeg havde 10 km til Horsens løbet i sigte og ville gerne lave en tid omkring 38 min. Henover foråret, mærker jeg ikke meget til skader eller ømhed. Havde nogle enkelte gange hvor den spændende lidt i baglåret eller op i ballen, men ikke noget, der gjorde sindssygt ondt og det kunne løbes varmt. De gange der er noget, er det i venstre ben.

4 uger før Horsens løbet (5juni) begynder jeg at løbe en del interval, for at få noget fart i benene og det går udemærket, de første par uger, bang lige pludselig har jeg ondt i min venstre fod, har haft lidt ømhed omkring foden de forgående uger, men ikke noget jeg studser over. Det gør så ondt i foden, at jeg ikke kan løbe på nogenmåder, mærkelig nok, er der ikke noget, når jeg går. Jeg holder 2 uger pause med løb og starter stille og rolig op igen med mindre km og hurtighed i mine løb, der er intet med min fod. Jeg tilskriver det overbelastning i forbindelse med for mange intervalløb.

Jeg har nu løbet i ca 2 1/2 måned og har intensiveret med hensyn til distance og hastighed løber 11 km fire gange om ugen, hastighed ca 3.50 min per km. Jeg havde ikke mærket noget til min fod, men for 14 dage siden, aftenen efter jeg havde trænet og var ude at gå, Bang så sidder det igen i min venstre fod, igen omkring ankel, på ydersiden af foden, det gør ondt bare det at gå. Jeg holder et par dages pause og løber en tur på omkring 7 km, mærker ikke meget til fod og har ikke gjort det imens jeg løber, men den er øm nogle timer efter træning. Jeg har fast holdt min træningsmængde, idet jeg godt kan løbe, men min fod er som sagt øm og det er som om ømheden spreder sig ud i foden, dagen efter træning.

Som sagt altid i venstre ben, når jeg har haft noget. Nogen der har en ide til, hvad det kan være, plus evt. et sted jeg kan opsøge hjælp omkring Horsens, hvor de ved noget om løb. Da jeg gerne ville fortsætte med at løbe, plus jeg skal lave en 1/2 ironman til næste år. Tænker selv, at jeg må lande lidt forkert på venstre fod, jeg løber mest på løbebånd og har 5 forskellige løbesko.

Martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share