From fat to fit


MichaelPl
 Share

Recommended Posts

Så må jeg vist hellere få lidt mere struktur på min træning.

Jeg har efter ca 8 uger med crosstrainer og sund kost tabt 15 kg. dette medfører at jeg igen har snørret løbeskoene, første tur igår, og derved primært vil få min cardio-træning på landevejen.

Tænker at det derfor er tid til noget vægttræning. Jeg er dog nærmest nybegynder på dette område, og mangler lidt viden om primært basis-øvelser. Har tidligere dyrket meget sport, så er ikke ukendt med at træne meget.

Jeg skal helst træne hver dag da det ellers er for let bare at udskyde det. Så ugen bliver ½ løb og ½ center med vægte.

Jeg er ikke uder efter at blive STOR, bare mere trimmet i takt med jeg smider de sidste 35 kg fedt.

Gode råd og vejledning modtages gerne.

Michael

Mål: Tab 50 kg på 50 uger.

Edited by MichaelPl
Link to comment
Share on other sites

Hej Michael.

Jeg har været forbi din oprindelige blog et par gange og det har været interessant læsning, synes jeg, så jeg ser frem til at følge din log her.

Jeg har ikke selv nogen nævneværdig erfaring med styrketræning, men til gengæld løber jeg meget og i den forbindelse dyrker jeg coretræning tre gange ca. 45 minutter om ugen hjemme på stuegulvet, hvilket helt klart har været med til at forbedre mit løb, så det kan du også overveje.

Tillykke med dit vægttab indtil videre :)

Link to comment
Share on other sites

Hold da k... hvor er jeg i en dårlig forfatning.

Ledte efter noget core træning og fandt dette http://www.bodyplanning.com/coretr%C3%A6ning-%E2%80%93-tr%C3%A6ningsprogram-udfordring/ og det afslørede en utrolig dårlig "core" jeg kunne ikke engang gennemfører 1 omgang, og der anbefales 3. Der er således rigeligt at arbejde på for den fede.

Link to comment
Share on other sites

Lige hjemvendt efter årets 2. løbetur, gik over al forventning. dvs jeg løb ca 80% og gik resten. Har altid en smule ømhed i skinnebenene når jeg starter efter lang tids pause.

Hej :)

Du skal virkelig passe på med ikke at starte for hårdt ud, så det resulterer med skinnebensbetændelse... Det er en motherf***er at komme af med igen.. Har selv døjet med det i flere måneder... super nederen!

Ellers tllykke med den gode start!

Link to comment
Share on other sites

Tak Wally, jeg har altid en smule ømhed i mine skinneben når jeg begynder at løbe. Det forsvinder indenfor de første 2 uger, har 7-9-13 aldrig haft betændelse i dem.

Holdt hviledag idag da lårmusklerne var lidt brugte, har gået ca 15 km de sidste 2 dage, samt løbet. Så idag blev det til "mit" core program, lånt fra http://www.bodyplanning.com/coretr%C3%A6ning-%E2%80%93-tr%C3%A6ningsprogram-udfordring/ med min nuværende form er det rigeligt til at få sveden til at springe.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg lige hjemvendt efter min nu 5. løbetur. 5.7 km med kun 1 gåpause.

Jeg har nu tabt ialt 15 kg, og det kan tydeligt mærkes når jeg løber. Mangler "kun" 35 kg før målet er nået :pumpin:

Jeg elsker at løbe på denne årstid, dels er det ikke for varmt og dels bliver det hurtigt mørkt, og jeg nyder at løbe i mørke. Det får virkeligt sanserne til at arbejde på højtryk.

Følg med her, hvis i gider læse mere om mig :4smartass:

http://plauborgmichael.blogspot.dk/

Link to comment
Share on other sites

Jubiiii 3150 m på 17.33. Første tur med under 6 min pr km. og ingen problemer med skinneben, så nu er det vigtigt jeg ikke forcerer min træning men holder mig til programmet med en fornuftig langsom fremgang.

Kan sgu ikke vente til maj hvor jeg skal løbe ½ marathon, bliver fedt at prøve det med en smule overskud for en gang skyld.

Kan godt selv se at jeg bobler lige nu, men skal nok passe på :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Pyha, har godt nok tunge ben idag. Men nåede da de 7,5 km løb som var dagens mål. Det var vist meget godt jeg tog en hviledag igår.

Har lige haft 2 dage på jobbet hvor jeg skulle op kl 2.30, de tærer på kræfterne.

Med lidt held når jeg et samlet vægttab på 20 kg. inden den første, men så skal der vist knokles lidt :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

3150 m tempoløb, er endnu ikke så rutineret at jeg kan styre mit løb, så gik 2 gange pga. for hårdt udlæg.

Vejret var super, stille og solskin :4trumpet:

Tror jeg holder hviledag i morgen da jeg synes mine ben var lidt tunge, mine arbejdstider passer heller ikke med Fitnessworlds åbningstider denne weekend, og 3 dage med løb i streg bliver vist lige rigeligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dagens 4,3 km blev løbet med min hund. Det var hans første tur i LANG tid, så den blev løbet meget roligt.

Sidste uge blev længste tur 8,7 km, den blev løbet uden pauser så grundformen er ved at være ok.

Der blev også shoppet biletter til Lillebælt ½ marathon til mig og mine 2 bonusbørn.

Jeg er også begyndt på mit styrkeprogram i Fitnessworld:

3*8 dødløft

3*8 bent over barbal roll

3*max kettelbell swing

3*8 bænkpress

3*max mave

Har ikke påført vægt da jeg starter meget lavt for at få teknikken på plads først. Men det har da vækket muskler jeg havde glemt jeg havde.

Jeg er ikke ude efter at blive STOR da det er vægttab og løb der er mine vigtigste mål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share