From fat to fit


MichaelPl
 Share

Recommended Posts

Så må jeg vist hellere få lidt mere struktur på min træning.

Jeg har efter ca 8 uger med crosstrainer og sund kost tabt 15 kg. dette medfører at jeg igen har snørret løbeskoene, første tur igår, og derved primært vil få min cardio-træning på landevejen.

Tænker at det derfor er tid til noget vægttræning. Jeg er dog nærmest nybegynder på dette område, og mangler lidt viden om primært basis-øvelser. Har tidligere dyrket meget sport, så er ikke ukendt med at træne meget.

Jeg skal helst træne hver dag da det ellers er for let bare at udskyde det. Så ugen bliver ½ løb og ½ center med vægte.

Jeg er ikke uder efter at blive STOR, bare mere trimmet i takt med jeg smider de sidste 35 kg fedt.

Gode råd og vejledning modtages gerne.

Michael

Mål: Tab 50 kg på 50 uger.

Edited by MichaelPl
Link to comment
Share on other sites

Hej Michael.

Jeg har været forbi din oprindelige blog et par gange og det har været interessant læsning, synes jeg, så jeg ser frem til at følge din log her.

Jeg har ikke selv nogen nævneværdig erfaring med styrketræning, men til gengæld løber jeg meget og i den forbindelse dyrker jeg coretræning tre gange ca. 45 minutter om ugen hjemme på stuegulvet, hvilket helt klart har været med til at forbedre mit løb, så det kan du også overveje.

Tillykke med dit vægttab indtil videre :)

Link to comment
Share on other sites

Hold da k... hvor er jeg i en dårlig forfatning.

Ledte efter noget core træning og fandt dette http://www.bodyplanning.com/coretr%C3%A6ning-%E2%80%93-tr%C3%A6ningsprogram-udfordring/ og det afslørede en utrolig dårlig "core" jeg kunne ikke engang gennemfører 1 omgang, og der anbefales 3. Der er således rigeligt at arbejde på for den fede.

Link to comment
Share on other sites

Lige hjemvendt efter årets 2. løbetur, gik over al forventning. dvs jeg løb ca 80% og gik resten. Har altid en smule ømhed i skinnebenene når jeg starter efter lang tids pause.

Hej :)