High protein / low carbon - diet


Fatass
 Share

Recommended Posts

High protein / low carbon - diet

Jeg er lige startet på high/low -diet som overskriften antyder. Diæten har en energisammensætning på 40% protein / 40% kulhydrat / 20% fedt.

Da jeg får absolut rigeligt at spise, er diæten meget let at holde, og ikke som noget jeg har prøvet tidligere.

Har dog lige et par ting spørgsmål.

Min diæt er sådan skruet sammen at 4 måltidet dækker mit basalstofskifte, jeg har brugt beregneren her på siden til beregning af stofskifte og aktiviteter, og mine mellemmåltider er så tilpasset mine træningsaktiviteter. Jeg træner primært udholdenhed og kardio - da mit mål er at blive så let og så hurtig så mulig på en længere cykle- og løbe- distance.

Spørgsmålet er så:

Skal mine træningsbestemte mellemmåltider have samme energisammen sætning (40P/40K/20F) eller noget andet feks. 20/70/10, så jeg har den ekstra energi til maksimal konditionstræning.

Andet spørgsmål er vedr. kropsvarme og afsvedning- pyha

Jeg har fået det helt vildt varmt siden, jeg startede på diæten. Min krop koger konstant, og jeg sveder lettere end ingen ting?

Er der andre der har haft denne bivirkning og går det over?

mvh

Fatass

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Min grundlæggende energiomsætning er udregnet på baggrund af mit basalstofskifte, ved den vægt jeg ønsker at opnå og mine daglige aktiviteter minus træning. Det har jeg brugt beregneren her på motiononline til.

Den mængde energi som jeg skal indtage for at opretholde min fremtidige vægt på 65kg / ligevægtsindtag, har jeg fordelt på 4 måltider. men da jeg træner meget konditionstræning, 45 min. -90 min. om dagen, skal der tilføres energi, så jeg kun er i et energiunderskud svarende til et vægttab på mellem 1-½ kg om ugen. Dette gør jeg ved at regulere mine mellemmåltider som jeg har 3 af om dagen.

Mine mellemmåltider tilpasses så fra dag til dag alt efter planlagt træning og forventet energiforbrug.

Energiindholdet i det 3. og sidste mellemmåltid, beregnes på bagrund af det faktiske antal kalorier forbrændt i henhold til aflæsningen på mit pulsur, og indtages før sengetid.

Spørgsmålet er om sammensætningen af de 2 mellemmåltider henholdsvis formiddag og eftermiddag skal være anderledes end enegifordelingen i den samlede diæt altså 40/40/20... det sidste inden senge tid skal vel være 40/40/20??!

med venlig hilsen

Fatass

Link to comment
Share on other sites

hvis det var mig der trænede så meget konditionstræning, ville jeg høvle nogen flere kulhydrater indenbords. Din krop har brug for en masse hurtig energi med den træningsmængde, og det får den altså ikke fra protein. Kulhydrat, fedt og protein (i den rækkefølge) er de primære energikilder i din situation. Hvis du trænede mindre, kunne high/low-diæten måske være en idé, til at smide nogle kilo, men jeg ville bare holde mig til de gængse kostråd, med energisammensætning 60/40/20 eller 70/30/10.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share