Basalstofskifte, kaloriebehov og træning


Cocofantasy
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 21 år. Jeg vejer 66 kg. og er 170 høj ca.

Mit vægttab har indtilvidere lydt på 7 kg.

Jeg har udfra dissse to links:

http://www.sundfamilie.dk/documents/kalorier/energi/stof.htm

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/stofskifteberegner/

Udregnet at mit basalstofskifte (Hvilestofskifte) ligger på 1400 kcal.

Så jeg skal altså spise ca. 2100 kcal for at holde vægten.

Så står der at går man 500-600 kcal ned om dagen taber man ½ kg. om ugen.

Jeg bestræber mig på 1 kg. om ugen, så rundt regnet vil det sige 1200 færre kcal om dagen.

Hvis vi nu siger jeg træner for ekstra min. 300 kcal om dagen vil jeg skulle spise 1200 kcal om dagen.

Jeg bruger madlog.dk til at holde styr på det hele.

Nu til sagen...

Jeg har spist mellem 800 og 1100 kcal om dagen de sidste par måneder (Alt efter hvor sulten jeg rent faktisk er)

Jeg har haft 3 synde dage på de 2,5 måned. De to af dem har indebåret alkohol, og den sidste en omgang stegt flæsk hos farmor. Intet udover.

De uger jeg har syndet har min vægt stået stille eller er gået op, SELVOM jeg de andre dage måske har holdt mig på 800 kcal og trænet på livet løs.

Sommetider 2 timers ekstra spinning i den uge jeg har syndet.

Jeg har behov for nye metoder for det er nu det bliver svært.

Jeg træner spinning (forbrænder 500-600 kacl) mandag - onsdag - fredag.

Løb og styrketræning (forbrænder ca. 300 kcal på disse træningsdage) Tirsdag - Torsdag og lørdag. Søndag holder jeg hvile dag.

Kan jeg stadig gå udfra princippet om 1200 kcal er det jeg skal spise?? og SKAL jeg spise det for at det giver mig resultater eller må det godt ligge under?

Mvh. Julie :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Julie

Jeg mener du ligger for lavt i kcal indtag, især med alt det du træner.

Hvis du ligger 500 kcal under dagligt burde det give dig ca ½ kg. pr. uge uden træning, så at ligge mere end 1000 kcal under dit daglige behov lyder i mine øre lidt voldsomt.

Dog vil jeg sige at så længe du føler du kan give dig max til træning så går det, men begynder du at føle dig træt og din træningsindsats daler, så skru lidt op for maden.

Spis sund, frugt, grønt og magert kød så skal du nok nå dine mål. 1 kg pr uge som kvinde er dog ret meget, så gør op med dig selv om det egentligt er så vigtigt om det er et ½ eller et helt kg.

Hilsen

Michael

Link to comment
Share on other sites

Alle der ønsker at tabe sig rammer før eller siden et 'plateau' - og det lyder som om du er her. Forsæt med at holde fast i dine gode vaner og giv den en ekstra skalle når du er nede og træne, så skal det nok komme.

Hvis du ønsker at det skal gå hurtigere, så kan du undlade så mange kulhydrater fra din kost som muligt - pas dog på når du har så stor en træningsmængde, da der trodsalt skal være noget benzin i tanken når der skal løftes vægte eller trædes i spinningpedalerne.

Go' træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share