Biceps er 'slap' efter uheld


kelversko
 Share

Recommended Posts

Ca. for en uge fik jeg ved et uheld hevet min arm hårdt bagud og det gav et ordentligt smæld eller stød i biceps. De første 10-15 min efter reagerede min biceps slet ikke, men der kom lidt liv i den herefter. Der har ikke været og har ikke nu smerter - kun meget lidt ømhed en gang imellem. Visse bevægelser med armen har lidt slinger i valsen efter uheldet - som om jeg ikke har 100% kontrol over alle muskler. Biceps er lidt geleagtig og hænger lidt ud over siden af armen - og kan ikke spænde den så kraftigt som den anden arm. Den er stadig lidt blød når den spændes i forhold til den anden arm. Som om den blevet længere.

Jeg har været til scanning, som umiddelbart viste at biceps er ok - altså ikke revet over eller noget. Lidt væskesamler var det eneste synlige. Jeg fik at vide, at jeg godt kunne træne øvelser med let vægt - så længe det ikke gjorde ondt.

I dag har jeg så trænet en smule for første gang og blev overrasket over hvor svag den er. Kunne knap nok løfte en 5kg håndvægt vægt 10 gange i streg med uheldsarmen (biceps curl tror jeg øvelsen hedder). Jeg er i fin form og styrketræner ca. en gang om ugen. Plejer at løfte ca. 18kg 3x15 gange.

Er det normalt med sådan en slap og blød biceps efter et uheld og som ikke rigtig kan spændes? Bliver den stærk igen? Nogen der har prøvet det eller kender til det?

Lige nu er jeg selvfølgelig lidt rystet efter at opdage, hvor svag den er og bange for om den har taget permanent skade.

Edited by kelversko
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Kroppen kan komme sig over de vildeste skader. Så hvorfor ikke din? Selv vilde nervelæsioner tager bare tid uden jeg drager nogen sammenligning her til din skade. Jeg tror oprigtig ikke den er alvorlig og synes du skal undlade at spekulere på det de næste fire uger. Så tager du en ny vurdering der. Foreløbig har du gjort hvad du skulle, nemlig at få den scannet. Men kroppen har et vildt potentiale. Din skade/traume er ret specifik så jeg tvivler på nogen kan svare dig mere konkret.

Jeg har prøvet lidt af hvert og problemet har ikke så meget været at kroppen ikke kunne hele men snarere at der gik år inden jeg mødte de rette behandlere. Jeg havde en skulder der beskyttede sig med at (over)reagere med slaphed så det hang når den var kommet et par milimeter uden for mit indskrænkede bevægeområde.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

#Mike75:

Jeg håber og tror du har ret. Når man stor mit i det og ikke har prøvet det før, så kan man ikke undgå at blive noget nervøs. En del af helbredelsen er også lige at få det mentale med. Jeg skal nok bare 'glemme' det nogle uger og bare træne let.

#Tungmetal:

Jeg tror det hedder ultralydscanning. Ligner sådan en gravide bliver scannet med. Gel på armen og en remote der scanner til en skærm.

Skulderen fik en lille tur - primært fra skulderen hvor biceps hæfter og hele vejen ned til albuen. Ikke underarm

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke ret hurtigt bliver bedre, ville jeg, hvis jeg var dig insistere på at få en ny undersøgelse og skanning af din ledlæbe i skulderen og evt. nerveplexet. det kan ikke gøres med UL så du skal bede om en MR skanning hvis der er indikationer på at en af de ovennævnte strukturer er i stykker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share