Tab af muskelmasse


Håndboldspilleren111
 Share

Recommended Posts

Det er mig jeg snakker om! Jeg får ikke lige styrketrænet så meget for tiden. Så jeg var bange for at jeg havde tabt muskelmasse! Men jeg har et pænt højt kalorieindtag, så jeg skal nok ikke være så bange alligevel. Jeg styrketræner ca. 1 gang om ugen

Edited by Håndboldspilleren111
Link to comment
Share on other sites

Du taber ikke muskelmasse. Nu ved vi jo ikke hvad du vejer men du siger du spiller håndbold. Så er du nok ikke et 120kg muskelbjerg og derfor ville have lettere at tabe muskelmasse. Du træner engang om ugen som jo er nok til at holde det ved lige. Der går ca. 1 måned efter endt træning for en mand før musklerne begynder at svinde betydeligt, så fortsæt du bare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jeg har det som om jeg har taget på i ferien. Vil jeg tabe muskelmasse hvis jeg holder dem vedlige, men stadig have et kalorieunderskud?

Du har det som om, du har taget på? Kig dig i spejlet/vej dig.. Det lyder lidt uholdbart at gå på kur ud fra en fornemmelse.

Det er ikke til at vide om du vil tabe muskelmasse, det kommer an på, hvad du spiser. Hvis du får godt med protein og styrketræner nogle gange om ugen, bliver risikoen for at du mister muskelmasse mindre, end hvis du ikke får protein og ikke styrketræner.

Link to comment
Share on other sites

Mellem 1 minut og 8 milliarder timer.

Du spørger og spørger og spørger, men ingen af dine spørgsmål er særlig gennemtænkte.

Der er ingen der kan svare dig på om/hvor meget muskelmasse du vil tabe. Der er ingen der ved hvordan du spiser, hvordan du træner og hvordan din gener er.

Selv hvis nogen kunne svare dig på det - hvad skulle du så bruge svaret til?

Link to comment
Share on other sites

HVORDAN JEG SPISER:

Jeg spiser fornuftig mad. Min mor går meget op i at jeg får det rigtige at spise og jeg ikke går hen og bliver alt for tyk.

Jeg kan normalt bare spise og spise og spise til jeg er mæt uden at blive tyk. Men det kan være fordi det er i juletiden om man får så meget fed mad.

Jeg er meget opmærksom på at få mange proteiner efter træning, så når jeg kommer hjem snupper jeg mig altid lige en posion havregryn med mysli.

STYRKETRÆNING:

Jeg styrketræner mandag og tirsdag inden jeg skal til håndbold (de dage træner jeg Triceps/Bryst/Skulder)

Mandag og Onsdag/Fredag træner jeg Biceps/Ben/Ryg.

Jeg har et program som jeg træner efter.

Konditions træning:

Jeg tager for det meste om i hallen en halv time før vi skal træne håndbold, også løber jeg lige en 3 kilometer tur. Når jeg gør det har jeg det som om at man har tanket op i cellerne og og klar til at løbe og skyde.Jeg er egentlig ikke særlig meget for at løbe, og løber altid med tanken om jeg skal stoppe. Men jeg har viljen til at forsætte med at løbe.

Lige i øjeblikket får jeg ikke løbet så meget, da håndboldklubben holder pause for jul og nytår.

Jeg løb så ud til en af mine venner forleden dag (7 km)

-JEg cykler så også til og fra skole (har 6,5 km til skole)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share