Core træning.. Igen


EpicAwi
 Share

Recommended Posts

Efter mit første besøg herinde idag lagde jeg mærke til der var nogle emner om core og forsvaret så hvorfor ikke lave et til? :-)

Spøg til side, der er 10 måneder til jeg skal ind til forsvaret og jeg vil sikkert ligesom alle de andre gerne ligge i toppen og skabe en karriere derinde så hvorfor ikke begynde og træne allerede nu? Personlige mål er niveau 4-5 i core øvelserne. MEN nu har jeg set en masse programmer hvor man laver fx sidebro i 30 sekunder af 3 gange med hver arm og når jeg kigger på forsvarets app der gør de ikke sådan men tager hoften op og ned 15x3 gange. Hvad er det mest optimale at gøre for jeg havde i tankerne at starte med 30x3 og måske efter et stykke tid 40x3 og 50x3 på hver arm.. Eller er det forsvarets gør bedre eller skulle man skifte hvis man træner det 4 gange om ugen med 2 af dagene 30x3 og 2 af de andre 15x3? og ville høre om der eventuelt var nogle der havde et core program man kunne følge som henvendte sig til forsvaret? Og nu går jeg heller ikke efter muskelmasse men styrke er det så lige meget hvad angår kalorieroverskud/underskud hvis jeg vil se fremgang :o)?

Mvh

Christian

Edited by EpicAwi
Link to comment
Share on other sites

Bare følg programmet fra forsvaret.

10 måneder er lang tid, og rigeligt til du kan gennemfører deres program. Måske ikke til niveau 5 på core, men det bliver tæt på.

Det vigtigste er at du tager det meget roligt i starten, især hvis du ikke i forvejen træner. Din kondi og muskler tilpasser sig hurtigt træningen, men senerne er op til 9 måneder om samme tilvænning. dette har forsvaret taget højde for, så du kan roligt gå igang med deres program.

Hilsen

Michael

Link to comment
Share on other sites

Hey tak for svar i to.. Men nu er der jo en masse øvelser inde i dere træning app så det er lige med at finde dem der passer til en..

Jeg fik en kammerat til at foreslå sådan her:

Lunges – 15x3

Pull ups 5x5

Chin ups 5x5

Sidebro 30x3 hver arm

Rygbro 60x3 hver ben

Push ups 10x3

Dips 10x3

Planken 50x3

Hvordan synes i det ser ud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share