uforklarlige knæsmerter


vibs
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste uger fået ondt i mit knæ. Helt ude på siden, næsten bagpå.

Det gør mest ondt når jeg sidder stille. Har det egentlig i begge sider men mest højre. Jeg kan ikke finde et eneste sted hvor det er ømt. Det "murrer" bare.

Jeg kan løbe, gå og Zumba'e uden problemer eller forværring.

Jeg har kondromalasi, men har ikke haft problemer med det i mange år. Har også et gammelt løberknæ (3-4 år) som driller hvis jeg tror jeg kan mere end bare hyggeløbe 4-5 km.

Jeg danser zumba 4 timer om ugen, men har aldrig haft problemer med det før, og det bliver heller ikke værre de dage hvor jeg er til zumba.

Jeg er de sidste par måneder begyndt at stå op ved mit skrivebord næsten hele dagen, og troede først at det var derfor. Men det bliver bare ikke bedre selvom jeg nu sidder ned, næsten hele dagen.

Jeg har googlet knæsmerter men synes ikke jeg kan finde noget der sidder lige der, på knæet, og som forværres, når man sidder stille. Håber der er nogen der har oplevet noget lignende, som måske har en ide om hvad jeg skal holde pause med, eller ændre.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er ikke ekspert på området men det lyder en anelse bekendt.

Det du beskriver kan jeg genkende som den mildeste version af irritation/inflammation i min krop, også ved løberknæ. Det med at det ikke nødvendigvis bliver bedre ved at sidde ned genkender jeg også.

Jeg tror derfor sagtens det kan være begyndelse til overbelastning og at du selv har sat fingeren på problemet. I og med at du har øget din daglige belastning. Så jeg ville tænke du kunne forsøge at kontakte en fysioterapeut og snakke med ham/hende og komme igang med at styrke dine stabiliserende muskler, så du ikke står og hænger i dine led.

Støttebind kunne også være et forslag.

At selve det at stå op kan være mere problematisk end at bevære sig som ved f.eks. zumba osv. betyder ikke at det ikke er en overbelastnings problematik omkring ankel-knæ-hofte. Det at stå eller "slendre" kan være langt hårdere for de stabiliserende muskler end en hurtig bevægelse.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share