Albue skade?


KRF
 Share

Recommended Posts

Hej derude -

Nu håber jeg på at få en konstruktiv sparring med nogen som ved nogen om dette.

Jeg har i længere tid, snart 5 måneder døjet med et albueled som "knækker" når jeg strækker albuen ud (extension) i eksempel vis bænkpres, armstrækker og andre former for extensions. - Det kom egentligt fordi jeg trænede til at tage Armstrækker på en arm og med 97kg kropsvægt fordelt på 197cm, er der måske lidt fysik som begrænser mine muligheder der (Altså medmindre jeg havde tålmodighed til at en stille progression).

Min reaktion var selvfølgelig at fortsætte indtil det gjorde ondt (Do'h!) og da det endelig begyndte at gøre ondt, stoppede jeg med at tage armstrækker - Det havde en akut virkning. Men min arm "knækkede" stadig, og jeg kan stadig ikke begynde træningen af armstrækker igen, fordi det lige som blusser op igen.

Jeg har ikke kontaktet min læge, fordi jeg syntes ikke man skal rende til ham, bare fordi min arm "knækker", lige pt. er der ingen smerte forbundet med dette! - Dog kan jeg mærke at højre arm ikke reagerer helt så hurtigt, i ex. bænkpres.

Jeg har forsøgt med at indføre curls i programmet, lette hammer curls for at være specifik. Disse hjælper meget - Men løser stadig ikke problemet.

Jeg har googlet lidt frem og tilbage og fundet ud af følgende:

Han forklarer og beskriver mine symptomer fuldstændigt præcist ca. 6:32min inde i videoen.

...Dog lyder han som en der vil stjæle og sælge mine nyrer!

Men det vil altså sige det er noget i stil med:

Posterior impingement syndrome

Valgus extension overload

Hvad kan disse diagnoser hedde på dansk? - Hvis jeg vælger at gå til læge, så skal jeg jo have noget at sige.

Tak for hjælpen på forhånd

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share