knæskade efter vrid


kraghrasmus
 Share

Recommended Posts

Hey people!

Jeg skriver, fordi jeg for 2,5 måned siden fik et vrid i mit knæ i forbindelse med en fodboldkamp. Jeg troede selv at det var slaget i det jeg spillede kampen færdig trods de smerter det medførte. Jeg gik i 14 dage derefter og haltede en smule, men tanken om der var noget seriøst i vejen strejfede mig stadigvæk ikke. (Skal lige tilføjes der var ingen synlige skader, ingen hævelse eller lignende)

Jeg begyndte så at løbe efter en lille måneds pause, hvor jeg egentlig ikke havde store smerter. Knæet var en smule stift efter jeg var færdig med at løbe. Derudover oplevede jeg smerter ved sprint.

Derefter valgte jeg så at tage til lægen, som fik mig scannet og fandt ud af der var væske i knæet. (hvilket åbenbart betyder noget er i vejen) jeg har siden været i gang med en gigtkur i det min læge siger mit knæ er forstuvet. Jeg har snart kørt gigtkuren i 3 uger uden nogle resultater.

Jeg har smerter ved yderstillinger, eller hvis jeg strækker benet helt ud. Derudover hvis jeg laver små hurtige bevægelser?

Er der nogen, som har oplevet noget lignende? Er en smule frustreret og mener lægen fejlbehandler mig ved ikke at få lavet en dybdegående undersøgelse af skaden.

Mvh

Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Lyder som det jeg lavede på ski i uge 5. Fik at at vide at jeg skulle holde 6 ugers pause og derefter 6 ugers genoptræningsperiode inden jeg kunne forvente at alt var 100 %. Jeg var dog allerede gået i gang med at træne efter 4 uger (var først til speciallæge efter 7 uger og min træning var sådan rimelig lige på og hårdt) hvilket forsinkede min heling. Det endte med at tage 14-16 uger inden generne forsvandt, så mht. forstuvning af dit knæ kan der vel godt gå en måned til inden det er helt ok, din hævelse/gigtkur har jeg intet belæg for at udtale mig om, det kan dog godt være det der gør at dit knæ føles ustabilt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share