Jeg bliver så træt


Stagaard
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg har en udfordring: efter frokost bliver jeg simpelthen så træt - Det eneste virkelig virker er en lur på ca. 20 minutter - men den er lidt svær at klemme ind på arbejde :-)

Er 45 årig mand, 180 cm, 76 kg, laver styrke/cirkeltræning ca. 2-3 gange om ugen og cardio (løb eller MTB) ca. 1-2 gange om ugen. Er i OK men ikke super form; løber en 10 km på omkring 52 minutter og kan tage ca. 12 chin-ups (proper style) og ca. 30 armstrækkere.

Sover mellem 7 og 7 en halv time de fleste nætter (uden problemer og vågner "af mig selv" uden vækkeur). Spiser yogurt med musli og frugt til morgenmad, et par gulerødder / æbler om formiddagen, rugbrød med laks, tun, kylling, makrel i tomat eller lignende + rød/grøn peber, bønner og måske tomat til frokost. Evt. et par gulerødder / æbler mere i løbet af eftermiddagen og traditionel aftensmad dvs. kød, fjerkræ eller fisk med kartofler, ris eller pasta samt salat til aftensmad. Drikker 5-6 kopper kaffe og ca. 2 liter vand om dagen. Ryger ikke. Drikker kun alkohol socialt (vel ca. 8 genstande om ugen - primært i weekenden).

Motionen dyrker jeg i weekenden samt et par morgener / sene eftermiddage om ugen.

I weekenderne tager jeg typisk den der 20 minutters lur efter frokost og har det så glimragende resten af dagen. Men den går altså ikke rigtigt på arbejde.

Kan jeg ændre noget i mine kost, motions eller sove vaner og komme ud af den der eftermiddagskrise? Skal jeg evt. reducere mængden af kulhydrater til frokost?

Håber der er nogen der har et par tips.

På forhånd tak.

Stagaard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share