Skulderskade?!


Dennis7000
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen..

Jeg er lidt på hærens mark her. For ca 5 mdr siden fik jeg en pludselig "skade" i min højre skulder.. Uden overbelastning eller anden form for pludselige bevægelse som skulle kunne gøre noget...

Historik i hurtige træk = først kontakter jeg egen, vedkomne gør intet siger det går væk af sig selv. Senere kontakter jeg egen læge igen pga stadige smerter i skulder og omkring skulder knoglerne i ledegt. Vedkomne gir en blokade da det menes at være i flamatorisk betændelse. Det virker og jeg går på arbejde dagen efter(arbejder på værft, tungt arbejde). Der går ca 4-5 uger før min skulder begynder at gøre ondt igen.. Kontakter igen egen læge, som sender mig videre til Svendborg sygehus, hvor en "skulder" læge kigger på mig og mener en til omgang blokade vil slå inflammationen ned, og samtidigt sygemeldes ham mig for at give skulderen ro.. Denne blokade hjælpe overhovedet ikke på samme måde som den første og smerten er der endnu. Når jeg løfter små ting endda op i skulder højde osv. Så blir jeg sendt til Mr scanning og efter lang tid, får keg svar med at min øverste scene og forreste scene er delvist "revet" over.. Og derudover ingen brugbare Info, blir dereftersendt til Nyborg for ultralyds scanning og en guidet blokade mere.. I Nyborg siger de at mine scener intet fejler, og at der er en smule inflammatorisk betændelse, samtidigt "opdager" de at mit mellemrum mellem knoglerne er større i højre skulder end i venstre og mere en normalt.. De giver mig blokaden og siger jeg skal blive hjemme og begynde at træne min skulder op om en måned, men at jeg må arbejde om 14 dage!!! (Har tænkt mig at få det hele sendt til Vejle da jeg er rådet til de er gode med skuldre der, som en second opinion.)

Hvad skal man tro på, synes jo det er lidt vildt "bare" at sku starte ud med hårdt arbejde igen da smerten stadig er den samme og jeg har reelt ikke fået noget brugbart svar.. Den ene siger mine scener er gi e og den anden siger er delvist flået i stykker.... What to dó... Vil jo ikke ødelægge min skulder, har jo kun den ene(i den side) og skal være på arbejdsmarkedet mange år endnu...

Mvh dennis

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Ultralydsscanningen er mindre præcis end MR-Scanningen. Derfor giver det vel bedre mening at sætte din lid til MR-scanningen. Fordelen ved ultralyd ligger mig bekendt alene i at man kan lave undersøgelsen dynamisk med bevægelse hvor senerne glider og musklerne arbejder. Men dårligere billeder.

Gå til egen læge og fortæl ham/hende de modstridende informationer og bed om en tredje mening. Skulle din læge mod forventning ikke ikke gå med på den skifter du til en ny læge på fjorten dage.

Har du aldrig været forbi fysioterapeut? Få kortlagt hvad det er du kan og ikke kan ved hjælp af øvelser. Mange læger kan lukke en masse lort ud fordi de aldrig får feedback fra de patienter de diagnosticerer. Genoptræning er ikke noget man laver efter man går på arbejde og løfter. Hold fast i det. Lyder vanvittigt at du skal gå på arbejde før genoptræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share