Hjælp til opstart af styrketræning og motionsrum


rasmuseva
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er i den fantastiske situation, at min kæreste har sagt ja til, at vi bygger et motionsrum. Pt. har vi købt en kostelig crosstrainer, Kettler elyx 1, som er så fed at træne på. Super stabil og giver ikke meget lyd. Og så har vi self nogle liggeunderlag.

Vores rum er 3.7x2.2m og vi har også monteret en ribbe. Det er mit ønske, at vi får nogle håndvægte, en bænk/evt stepbænk til vægttræning samt en slingtrainer a la TRX/Jungle Gym.

Og på ønskelisten er selfølgelig også en fed boombox ;o)

Mit spørgsmål til jer er:

1) Er der nogle "must haves" billige tæningsinstrumenter, I synes vi skal overveje. Jeg kan bare ikke finde ud af at hula hoppe !!!

2) pt har vi ikke råd til mere, der går nok et måned eller to før vi skal købe flere ting, og i mellem tiden må jeg jo lave styrketræning uden remedier derfor; Har nogle af jer et styrtræningsprogram uden vægte, hvor der står noget om antal repetitioner og så videre, jeg har selvfølgelig læst om motion-onlines øvelser og jeg synes de er gode, men jeg har brug for lidt mere hjælp til at sammen sætte et program for hele kroppen, da jeg ikke aner om jeg skal lave øvelserne 10 eller 100 gange (100 gange er nok pt ikke lige en mulighed ;o), og om jeg skal have pauser i mellem ;o) og hvilke dage jeg skal lave hvad ;o)

Jeg kender godt nogle øvelser, men ønsker lidt mere hjælp til et færdigt program:

Om mig, Kvinde 33 år, lidt "rundkindet" - ikke meget, jeg vil gerne slanke mig lidt, men plejer at tabe mig bare når jeg "kommer igang igen", mit måt er især en stærk core, jeg vil gerne være slank og markeret.

Jeg får let større muskler, så når jeg før har slanket mig så er mullerne inden under ;o)

Da jeg har løbetrænet meget tidligere, har jeg helt styr på at lave kredsløbsprogrammer, her kører jeg efter plateau metoden: Øgning med ca 10-20 % pr uge plateau hver 4. uge.

Jeg håber I har fået den information I har brug for, så I kan komme med en masse guldkorn.

Glæder mig til at høre fra jer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share