Hjælp til et hårde skud og højere hop i Håndbold


Mikk8512
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-online.

Har i nogle øvelser der kan gøre at jeg kan hoppe højre og få et hårde skud. Jeg spiller Højre Fløj på banen og træner 3-4 omg ugen har lejlighed for at træne i fitness center 3-4 gange om ugen. Jeg er 170 pg vejer 52 kg, jeg har gået i fitness i snart 5 måneder. Men vil bare lige høre om i hade nogle gode øvelser til håndbold, gerne hvor jeg træner hele kroppen. På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hej Mikkel

Hvis du bliver stærkere i de grundlæggende øvelser med vægtstang (squat, dødløft, frivend, bænkpres og military pres) og laver grundlæggende øvelser med kropsvægt (armbøjninger, dips, kropshævninger, rygstrækkere, diverse maveøvelser) og krydrer med lidt 'bodybuilding' (øvre ryg, biceps) så kommer det til at have positiv indflydelse på dine evner på håndboldbanen.

Ulempen ved mange af de nævnte øvelser (især squat, dødløft og frivend) er, at de er teknisk krævende og samtidig har et højt skadespotentiale. Du er altså nødt til at få kompetent instruktion i øvelserne for at få det fulde ud af dem og undgå at skade dig selv.

Mit umiddelbare gæt er at du ikke finder særligt kompetent instruktion i dit fitness center. Hvor i landet bor du?

Link to comment
Share on other sites

vil anbefale dig at lave øvelser som indebær noget eksplosiv træning - frivend, dødløft og squat er gode øvelser men som tjr skriver kræver det teknik for at blive godt og give dig udbytte, du vil jo ikke kun være stærk men også kunne hoppe højere.

så spørgsmålet er om du ikke kan træne ligeså godt uden vægte noget af tiden ?

dvs lidt som atletikfolk træner dvs masser af hink, frøhop og lign. (ved godt at de træner med vægte også)

Men hør eventuelt din træner hvad han/hun foreslår af øvelser i den forbindelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i Sønderjylland og træner 2 timer hver gang nogle gange laver jeg også split træning. De øvelser du fortæller om begyndte jeg at lave for 2 uger siden men jeg er lidt bange for at lave squat da jeg har hørt at det kan gøre at man ikke vokser er det rigtigt? før hen havde jeg meget fokus på maven, ryggen og Triceps og Biceps. Der er nogle forskellige instruktør der oppe men der er en der har rigtig mange øvelser ved bare ikke om han kender nogle til håndbold. Jeg spiser og meget forskelligt er det godt eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share