Hvad skal jeg spise efter træning?


Edior
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg er en 19-årig pige, som er meget i tvivl om hvad det vil være fornuftigt at spise umiddelbart efter træning... Hvis jeg da overhovedet skal spise noget? :huh:

Jeg dyrker forholdsvis hård cardio 4-5 gange om ugen for at komme 10 overflødige kilo til livs (har et BMI på 28, og NEJ, det er ikke pga. mange muskler!). Desuden supplerer jeg med lidt styrketræning ca. 2 gange om ugen for ikke at miste for meget muskelmasse.

Jeg har hørt at det skulle være godt at spise protein-bars, men eftersom disse indeholder forholdsvis mange kcal pr. 100 gram, ved jeg ikke hvor hensigtsmæssigt dette vil være i mit tilfælde? :blink:

Jeg har også hørt at man bør undgå at spise noget den første time efter træning, hvis man gerne vil tabe sig? :confused2:

Alt i alt er jeg altså ret forvirret, så jeg håber at der er en eller anden vildt klog person som vil komme mig til undsætning! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ville jeg foreslå at du holdt dig primært til protein efter træning. Få evt fat i noget proteinpulver, da dette som oftest ikke indeholder særlig mange kulhydrater per severing.

Det med at vente en time efter træning med at spise kommer af, at din forbrænding er sat betydeligt op efter træning. Hvis du spiser liger efter vil energien fra maden, ryge ud i musklerne og blive forbrændt, i stedet for at kroppen tærrer på fedt-depoterne for at få energi

Lidt firkantet sat op :tongue:

Dette betyder dog ikke at du ikke skal snuppe en god shake efter træning. Gør endelig det :D

Edited by "Palle"
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share