Fra fed til led på seks måneder


Frankie Boy
 Share

Recommended Posts

Jeg har efter meget lang tids overtalen fra min roomie, taget beslutningen om at få gjort noget ved min vægt og min kost. Dette indebærer, at jeg fra i morgen (mandag 7. januar) påbegynder en balanceret kost kombineret med en struktureret træning i mit lokale fitness center.

Min status er, at jeg gennem et godt stykke tid stødt har taget på i vægt. Jeg er 170 cm høj, men nærmer mig med faretruende skridt de 80 kg, hvilket jeg for alt i verden gerne vil undgå. Det er lidt som et forbudt sted, det virkelig ikke ville være rart pludselig at finde sig selv ved - det må bare ikke ske. Fordelt ud over hele kroppen, er jeg simpelthen blevet for fed. Men ikke nok med, at jeg føler mig overvægtig, så kan jeg også mærke, at mine dårlige kostvaner har betydet, at jeg alt for tit har det småskidt -- i det hele taget føler jeg, at jeg har for mange småskavanker.

Min idé var så... Hvis jeg alligevel gerne vil tabe mig og komme i ordentlig form, hvorfor så kun gå halvejs? Det er ikke fordi jeg kan finde 100 grunde til, at det ville være øv, hvis jeg til sommer rent faktisk kunne gå på stranden uden at skulle have en T-shirt til at dække for de ekstra kilo.

Så det er målet - at gå fra fed til "led" på et halvt år. Delmålet er at nå under 70 kg inden 8. marts, hvorefter det så er meningen, at jeg skal fokusere lidt mere på muskelopbygning. Men over de næste tre måneder, vil det primære mål hedde vægttab / cutting.

Hvis folk har gode erfaringer eller inspirerende læsning, de vil anbefale, tages dette imod med kyshånd. Som beskrevet er målet meget simpelt, at tabe vægt og komme i bedre form. Min forhåbning er, at jeg kan holde træningen og kosten rimelig inspirerende, så jeg ikke går død. Derfor er det heller ikke meningen at jeg vil gå all-in og træne alle syv ugedage, men i stedet holde mig til at måle kalorieindtaget samt gå tre gange i fitness om ugen.

Let the fun begin!

Kudos

Frankie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share