Uregelmæssig hjerterytme


Kapper86
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har igennem længere tid lagt mærke til, at hvis jeg tæller mine pulsslag i hvile, kan jeg ikke mærke hver 4,5,6. slag - det svinger lidt op og ned, men det er ikke enkeltstående, det sker hver gang jeg mærker pulsen.

Jeg løber og cykler meget, og har aldrig mærket noget under cykling, men under løb får jeg en sjælden gang imellem ondt i hjertet (en kraftig trykkende fornemmelse), så jeg stopper op, holder lidt pause, og det er væk resten af turen. Den trykkende fornemmelse kommer ikke ved intensiv træning, den anden dag, var det efter 5 min roligt løb.

Jeg har aldrig fået tjekket mit hjerte, men har en tid ved lægen snart, for at få tjekket det, da jeg er nervøs for om der kan ske noget under et længere varigt intensivt løb.

Er der nogen, der har erfaring med dette fænomen, eller bud på en diagnoser jeg kan undersøge, så lægen ikke bare fortæller mig, at det er normalt - hvilket selvfølgelig vil være det bedste, hvis det er det!

Mvh Kasper

Link to comment
Share on other sites

Det er helt normalt. Det kaldes supraventrikulære ekstrasystoler såfremt det blot er som du beskriver. Disse er kendetegnet ved at der faktisk kommer et ekstraslag og der herefter er en kompensatorisk pause efterfulgt af et lidt kraftigere slag. Såfremt din din hjerterytme er egentlig uregelmæssig skal du gå til le docteur.

Edited by Stenalt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share