Projekt Livsstilsændring 2013


JazzK
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en "ung" fyr på 25 år, der langt om længe vil ændre min livsstil. Jeg har de sidste 5-6 år fået for mange kilo på sidebenene - og generelt levet alt for usundt. Vi skal flere år tilbage, før jeg kan mindes at jeg overhovedet har dyrket decideret motion. Jeg har i mine unge dage dyrket alverdens sport - faktisk så mange forskellige sportsgrene at jeg ikke kan huske dem alle. Problemet var dog at jeg aldrig fandt noget af det interessant nok til at fortsætte.

Den sportsgren jeg mindes som klart den hårdeste/mest givende var boksetræning. Grunden til mit stop dengang var kravet om at jeg skulle begynde at bokse kampe på et senere tidspunkt. Hvilket var noget der ikke faldt i min smag.

Jeg har gentagne gange de senere par år prøvet at smide nogle kilo. Det var først sidste år, at jeg egentlig forstod det simple regnestykke mht. kcal indtag/forbrænding. Jeg formåede at smide 10kg over 3 måneder ved alene at ændre på kosten, og uden at dyrke noget som helst motion. Så kom sommeren, grillen og de uendeligt mange drukture - og det blev endestationen for den ellers gode ændring i mine kostvaner. Jeg har siden da taget de 10kg på igen - og nok også en 3-4kg ekstra :ninja:

Det skal der dog ændres på. Fra og med imorgen d. 14/1-2013 skal der ske en livsstilsændring for mit vedkommende. Jeg er så småt ved at lægge planer for hvilken motion der skal dyrkes. Det vil i starten være mest baseret på løb og cykling med senere henblik på vægttræning. Jeg har fået et godt øje til cyklerne af mærket Avenue - en dyr cykel, ja. Men grundet prisen ved jeg også at den vil blive kørt meget på!

Når alt er gået efter planen, hvilket det skal - så smider jeg et par før/efter billeder op før vi rammer sommeren. Så kan jeg forhåbentlig se en forskel og få yderligere motivation til at fortsætte resten af livet :4smartass:

Jeg har valgt at lave en logbog herinde, for at holde styr på processen og forhåbentligt få et par slag over nakken af jer, hvis ikke I føler at der bliver ydet nok! Jeg regner også med at der løbende kommer et par "dumme" spørgsmål, som der forhåbentligt er nogen af jer der vil hjælpe med at få svar på =D

Jeg vil imorgen opdatere loggen med højde, vægt og kropsmål - god søndag!

**UPDATE** D. 14/1-2013

Så er vægten og målene blev taget og jeg kan se at der virkelig skal gøres en indsats, hvis der skal være en flot kontrast mellem før/efter-billederne som jeg smider op til sommer!

  • Vægt: 94,4kg
  • Højde: 182cm
  • BMI: 28,4 (Fedme er sat fra 30 af) :surrender:
  • Bryst: 111cm
  • Talje: 110cm
  • Hofte: 110cm

Planen fremover vil være at veje mig selv hver mandag morgen. Kropsmål vil jeg kun lave med en måneds mellemrum.

Den første måned vil primært være med fokus på maden, da jeg lige pt. ikke står og har udstyret til træning (Dårlig undskyldning ja, men budgettet er virkelig stramt i denne måned!)

Jeg skal have anskaffet mig en cykel + udstyr (ser gerne at det bliver en Avenue Airbase) samt løbesko/udstyr - kan fandme ikke vente til at jeg får købt det :bigsmile:

Edited by JazzK
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share