Forsætter mod målet


Ammitz
 Share

Recommended Posts

Mine 2 mål i 2013, vil være at træne mig til en fysisk optagelsesprøve og forsøge at gennemfører Københavns Marathon på under 3 tmer.

Jeg har henover vinteren nydt livet lidt for godt og ikke rigtig fået passet træningen, i sammen stil som jeg plejer. Denne coktail førte til at jeg fik en meget lille fiberskade i læggen, lige i slutningen af min 3 lidt længere løbetur. Den var ikke værre end at jeg 3 dage efter, igen var på farten. Bare en lille tur, for lige at mærke efter om alt nu var godt igen :pumpin:

Ugen efter min "lille fiber" var jeg oppe og afsted på benene kl 0620, på vej mod arbejde i et roligt tempo, for det var urimeligt koldt! - alt for meget. Noget jeg skulle havde været mere opmærksom på, for efter 2,4km begynde læggen igen at drille, efter 2,6km måtte jeg ringe efter en chauffør, da benet hverken ville det ene eller andet.

Målet er nu, stadig at øge konditionen og styrken i benene, unden at belaste læggen så meget, at denne fiberskade forsvinder ualmindeligt hurtigt!

Det har gidet mig anledningen til 2 ting:

1; Lave et lille forsøg, hvor jeg ser om kan øge min kondition og råstyrke i kroppen nok til, at jeg kan undværer løb i 3-5 uge, men stadig nå at blive klar og kunne gennemfører Københavns Marathon på under 3 timer :shades:

2: lade dem der synes det kunne være spændene, Se og følge hvilken træning jeg kommer igennem. evt som inspiriation til egen træning eller bare fordi man synes det er sjovt. :4signme:

Min træningsplan er langt i grove træk, men jeg mærker altid efter i kroppen om aften når jeg putter mig og igen om morgen, når jeg står op. Føles det eks. som om det ikke er det lange løbetur den har lyst til, bliver det bare ikke den lange løbetur. Så jeg har en plan, men for mig er det ligesom at være i krig, når man først møder fjende, kaster man plan A væk og går til plan 2 :crazy_pilot:

Men d.d.

Kropstal: 84,5kg, fedt procent på 13,4,

Styrke: Mavebøjninger på 1 minut. 94stk

Max bicepsløft: 43,3kg

Sidde op af en væg: 3 min 24 sek.

De næste 4 uge vil jeg træne på følgene måde:

Mandag. Styrke; Chin up, max antal

Chest Press 12stk

Chest Fly 12stk

Biceps Curl-clutch 12stk

Triceps Press 12stk

T Deltaid Fly 12stk

High-mid-low Row 12stk

Overheard squat 12stk

Torso rotation 12stk

Standing Hip Drep 12stk

Planke single leg 2x45sek

Alle øvelserne køres i træk, holder 2 minutters pause imellem hver gennemløb. Efter 2 genenmløb, køres der 2x6 minutter lidt forskelligt interval på Thorax Thainer

Samlet træningstid uden opvarmning. ca 40 min.

Let the games begin :headphonedance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share