Styrkeløft!


Heikichi
 Share

Recommended Posts

Hej mol

Jeg skal lave et idrætsprojekt, der skal forløbe over 10 uger. I de 10 uger har jeg lige pt sat mig for at øge min styrke i enten squat eller dødløft. Bænkpres er ikke så aktuelt grundet en lidt halvslatten vestre skulder (som der bliver taget hånd om, bare rolig venner <3)

Hvilke programmer vil i antage kunne give den største styrkeforbedring i løbet af de 10 uger? I den forbindelse skal det dog nævnes, at jeg lige nu kører med ret høj træningsvolumen, og at jeg nok ville få ret store styrkegains bare af at deloade. Tænker selv på noget der fokuserer på det neuromuskulære kombineret med lav volumen, nærmere bestemt Wendler 5/3/1. Ellers har jeg også hørt meget godt om sheiko. jeg vil gerne høre input fra jer derude, så fyr løs!

Link to comment
Share on other sites

Squat mange sæt, få reps, hver dag, fokuser på god teknik, spis en masse mad og pjæk fra skole for at sove.

Wendler får du intet ud af på kort sigt.


At begynde på Sheiko ud af det blå er næppe heller en særlig god ide.

Det perfekte træningsprogram for dig findes ikke på internettet, det er noget du måske kommer i nærheden af efter lang træningserfaring.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Det kommer lidt an på din nuværende form. Har du træner i flere år, og du har svært ved at øge din styrke yderligere, så kan Wendler muligvis skubbe dig igang igen. Men du skal ikke regne med Wendler giver dig en massiv forbedring på 10 uger. Det er som allerede nævnt et program man stille progressere i over længere tid.

Jeg ser dog ingen problem i en omgang Sheiko, forudsat du er erfaren og har styr på teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share