The long road back


alterego
 Share

Recommended Posts

Opretter en log for at holde mig selv i ørene.

Målet er meget simpelt, Kom i form. Rigtig form. Det vil sige noget med noget løb og kredsløb og ikke "bare" vægte og hvad det ellers bliver til.

38 år gammel, tillod at kampvægten rundede 115 + det løse, og NU er det slut. Med diæt og løb har jeg skrallet de første ~8kg af på de første par mdr, men det er langtfra slut, skal ned omkring 90(jeg giver det 4 mdr) og en cooper på 3km(har også fornyligt løbet min første 7km uden pauser i vel over 10 år). Der løftes også men det har mindre med målene at gøre.

Træning fredag d.1 februar

vægt : 107.0 kg

morgenløb : 3km (ok, uden pauser, men speeddemon er det ikke)

chestpresses

12 * mig

10 * mig + 5kg

8 * mig +10kg

6 * mig + 15kg

6 * mig + 15kg

bænkpres

6* 110kg

5* 110kg

incline pres m. håndvægte

12* 25kg

12* 25kg

(har noget skulderknas i incline, haft det i lang tid, prøver stille og roligt at arbejde lidt op igen).

widegrip chinups (lige lidt for brede, men sådan er mit udstyr)

6*mig

5*mig

4*mig

4*mig

3*mig

3*mig

Link to comment
Share on other sites

Er på ski i denne uge, det må udgøre det for cardio'en ... har dog fundet hotellets fitness rum og fik tumlet lidt rundt med mig selv

onsdag d.6 feb.

vægt:??

chest presses

15*mig

15*mig

15*mig

weird incline press maskine

10 * 100kg(whatever)

10 * 100kg(whatever)

close grip, overhånds, chinups

7*mig

6*mig

6*mig

5*mig

weird træk maskine til ryg

10 * 75kg(whatever)

10 * 75kg(whatever)

Det ski'ere trækker altså lidt tænder ud af staminaen :-) .. I øvrigt en ferie ude våde vare eller for meget af den alt for gode mad.. skal ikke sætte det hele over styr på en uge ;).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 13/2/13

Vægt 106,1

løb 3km (ok, i kuperet terrain, ingen pauser, er ikke helte nede og vende)

dødløft

5x130kg (liige varme op igen her)

lunges(ikke split)

2 x 25 til hvert ben

airsquats

50 x mig

aften 1½ times karate (som minder mere om kardio for mig end andre ...).

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 14/3/13

vægt 107,4

chestpresses(wide dips?)

12

12 + 5kg

10 + 10kg

10 + 15kg

8 + 20kg

4 + 25kg (fatique)

bænkpres

110 x 6

110 x 5

incline pres m. håndvægte

12* 25kg

12* 25kg

widegrip chinups

7

6

6

5

5

5

4

4

3

3 argh død ved chinup ..

plus nogle 3'ere med smaltgreb over og underhånd .. så var ryggen færdig.

lidt bb curl til sidst .. rene kosmetiske bagtanker.

ok omgang, irriteret på vægten, synes den skulle hviske 105 i mit øre eller deromkring, men det var så heller ikke morgenvægt.. but still.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

af forskellige årsager er det lidt skidt med update af loggen, men der sker stadig lidt .. inkl i dag.

vægt : 105kg (ikke morgenvægt)

chestpresses

12

12 + 5kg

12 + 10kg

10 + 15kg

10 + 20kg

8 + 25kg

6 + 30kg

samtidig med vægttab og alt muligt andet gylle går den her faktisk frem

bænkpres

5 x 110kg .. den 5 var fandmæ nasty, så gad jeg ik mere.

incline db press

12 x 25kg

12 x 25kg

Slut, så tager jeg trækket til pigens karate træning i morgen, skal selv afsted om lidt.

Link to comment
Share on other sites

vægt 104kg (morgenvægt, 4-5 år siden den har været dernede)

morgenløb på tom mave : 5.1km .. skulle egentligt bare have været en lille 3'er men der var ben og luft så..

tror iøvrigt jeg ved at have regnet det løb ud, det er lidt sådan her :

1. hvis du når i mål, uden pauser, så kunne du have løbet længere!

2. hvis du må stoppe op før mål, så kom du ikke i mål! (var det ikke svagt, kunne du ikke ha trukket den på viljen? osv osv.)

Lavede chinups mens pigen trænede karate

Jvf deres badevægt : 105.4kg alt inkl.

jævnt brede chinups

1

2

3

4

5

6

7

5

4

4

3

3

ved 3 sæt er der varmet lidt op, og der er rigtigt god power på nr 1 og 2, godt oppe over med halsen .. det er lige før jeg begynder at tro på den powerup (åårh det ville være så cool).

underhånds samlet chinup

3 .. splat.

incline barbell curl

2-3 sæt af noget tungt ..

Nu jeg tænker over det skulle jeg have lavet dødløft og lunges mm i morges efter løb ... det glemte jeg sku .. der sker så meget lige nu ...

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

Hejsa .. sådan 185-186 ca. Tak tak .. Ja har løftet siden ... alt for lang tid, men langt fra noget talent, aldrig stillet op eller noget... men noget er det da blevet til :-). Er for noget tid siden blevet enig med mig selv om at det er de naturlige øvelser det skal briste eller bære, så dødløft og bænkpres er egentligt bare reminiscenser

Link to comment
Share on other sites

en eftermiddagstur i solen, løb : 5km

allerede fra starten af var den gal, en for tynd strømpe i et par for slidte løbesko lig med en 1cm x 2cm lang vabel under svangen .. norget l00rt .. nå, det blev mere en tur på vilje over pinsel i min højre fod end på ben og luft, for dem/det var der massere af. (løbet begynder at køre .. høhø)

dødløft, overhånds

1 x 130kg

går altid lige op til hvad grebet kan holde til.

dødløft, overhånds, straps

5 x 130kg

5 x 130kg

der er massere power tilbage men ved pr erfaring at den skal eases ind i programmet igen ellers kan lænden finde på at melde sig.

lunges

vægt 105.1 kg alt inkl.

venstre x 25

højre x 25

venstre x 25

højre x 25

sprang jump / airsquats over, blev indhentet af tiden.

Link to comment
Share on other sites

vægt 106.5kg alt inkl.

strækkere på 'håndtag', brede, 3 sek pause i bunden

15

15

15

15

15

pullups til vægtstang, fødder på bænk

10

10

9

9

7

planken

1m15s

lidt skulder med elastik. gad vide hvad der skal til før de bliver sig selv igen.

drak for meget vin i går, håber det er det vægten prøver at fortælle mig.

løb og karate i morgen.

Link to comment
Share on other sites

morgen lunter, tom mave : 3.7km

havde en aftale ude i byen som skulle holdes, ellers kunne det godt have været længere .. men skinnebenet er begyndt at melde sig på banen. så springer nok i morgen over og håber at give den gas fredag.

eftermiddags træning

vægt 105.4kg

chestpresses / wide dips

12

12 + 10kg

11 + 20kg

6 + 30kg

2 + 40kg

den sidste var en test, chest-press for 145 kg er da også ok!

bænkpres

5 x 110kg

3 x 110kg

3 x 110kg

incline dumbell press

12 x 25kg

12 x 25kg

lorteskuldre ..

så laver vi chinups i morgen.

1½ times karate i godt tempo (som i øvrigt er pi* irriterende med deres 'styrke øvelser' .. jeg kan godt selv finde ud af at tage mine armbøjninger, det behøver i ikke blande jer i .. grrr)

Vejede mig for sjov da jeg kom hjem

103.4kg

Det er selvf. væske, men stadigvæk en fantastisk fornemmelse, det er min. 4 år siden den har vist de tal.

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

aften hygge efter aftens mad *bøvs*

vægt 104.9

wide grip chinups

3

5

4 + 10kg

3 + 10kg

9

9

7

5

5

4

+ noget biceps curl .. nu man er single igen - kan huske noget med at de fleste tøser sætter pris på kød på overarmen.

Så er det løb i morgen tidlig, krydser fingre :)

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

:devil: :devil:

morgenløb, tom mave

11.0 km

:devil: :devil:

Sådan! i stiv kuling og kuperet terrain! Hvis jeg nogensinde har løbet 10+ tidligere i mit liv er det ikke noget jeg kan huske .. hold kæft nogle dejlige ben og fantastisk overfladeareal på lungerne .. det kørte bare. Kunne godt have taget et par km mere men begyndte at mærke mit ene knæ, højre svang og sådan lidt + tom mave, syntes det begyndte at tåge lidt til sidst. Skulle egentligt have trænet ben og dødløft nu, men det bliver i aften, nu skal der restes... Muahaha hvor er jeg sej.

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

Det blev så bentræning+ lørdag i stedet for

dødløft, overhånds

2 x 110kg

1 x 130kg grebet slutter altså bare her, æv. herfra med straps

2 x 130kg

1 x 150kg

1 x 170kg

3 x 150kg

fra "the home gym" .. når man ikke gider flytte skiver rundt, der kan lige vær 170

170kg

vægt : 104.3kg
lunges - venstre
30
30
lunges - højre
30
30
frontsquat
3 x 90kg
3 x 90kg
Nøøøøørj hvor er det sløvt .. laaaaang tid siden.
air squats
50
planken 1m30s
Dooooone ...
Får to kammerater på besøg om snart, nu bliver øvelsen ikke at falde for dybt i rødvins-tønden :/
Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

vægt 105.3kg (tror det var .3)

morgenløb, tom mave : 5.5km

argh en lorte blæst, og så lige i fjæset op af en lang stigning, og i ryggen nedaf .. Suuuper !!

kan desværre mærke indersiden af skinnebenet til sidst, i begge sider :(. Frem med løbestrømperne.

Ja der røg rødvin mm i løgneren i lørdags + steg + fløde sovs + + + mmm det smagte godt, alt for godt.. goddamnit. Anywhoo, så er 5.5 ikke ringe, vægten er selvf. deprimerende men mon ikke det er væske det meste (og ufordøjet okse hoho).

kardio i form af karate i aften (ville egentligt hellere krav maga men det er ikke lige noget for datteren).

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

eftermiddags løb : 7.2km

Så har indersiden af skinnebenene officielt meldt sig ind i kampen ... og det er ikke på min side!

aften træning

bænkpres

2 x 120kg

2 x 120kg

2 x 120kg

2 x 120kg

7 x 110kg

chestpresses

12

10 + 10kg

10 + 10kg

prøver at bytte om på de to øvelser en tid, det med 40 kg i rygsækken i chestpresses fucker tyngdepunktet og får ikke den rigtige vinkel.

edit : onsdag morgen vægt : 103.0kg .. startede lige på 102.9 og lagde så lige 0.1 oveni .. glæder mig åndsvagt til sub 100.

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

karate graduering i går, sved på panden ..men faldt over en poske lakridser bagefter .. dmn!!

wide grip chinups

1

3

5

6

4 + 10kg

4 + 10kg

9

7

6

4, 3 sek pause i toppen

4, 3 sek pause i toppen

og noget gunz...

Satser på løb i morgen, så har jeg haft to løbe-hvile dage, håber det giver lidt overskud..

Link to comment
Share on other sites

eftermiddags lunter : 16.7km

dejligt vejr, ikke en vind, så besluttede mig for at tage et par omgange på min standard rute (det er sådan en lille rund fætter med lidt op, lidt ned og lidt ligeud for en total på lige over 1.8km), og så tog den en lap bare den anden indtil jeg havde 9 i bæltet .. og det er på 2 knækbrød med 4 skiver fedtfri ost fra i morges .. ikke skide smart måske... men er da ikke dejset om endnu..

ca. ½ time senere bliver jeg overfaldet af et voldsomt slumreanfald .. det er sikkert meget normalt !!

edit : dagen efter, kroppen klager, bentøjet skal overtales til at bevæge sig, ankler, skinneben, knæ og lår prøver alle at fortælle mig et eller andet. Jeg tager det som en del af tilvænnings processen og 'træning' af led, brusk og alt det i mellem.

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

træning søndag

strækkere på håndtag, 3 sekunder pause i bunden

12

15

15

15

15

rows

10

10

10

10

planken

1m15s

træning mandag

eftermiddags løb : 3,7km, 20m, ideen var at der skulle fart under skoene og en kortere tur .. men turen i fredags sidder stadig i kroppen, skinneben specifikt, og så var det bare storm uden lige, nogle tidspunkter havde jeg fornemmelsen af at løbe i 45 grader, hovedet ud til siden for at trække vejret.

dødløft

5 x 120kg

5 x 120kg

stille og roligt ...

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

løb tom mave 5.0 km

Det var satmæ en sejtrækker, allerede 2 omgang var begyndt på viljen så 3 var fandmæ sej! Det var det hele, tunge ben, skinneben/tændelse/begyndende krampe men værst var luften, nøj hvor skulle der hives efter luften .. goddamnit for en UGE siden, præcis, løb jeg over 3 gange så langt .. wtf is going on .. det går den forkerte vej !!! ok vejret er stadig noget lort, får stiv kold kuling lige i ansigtet op af de to værste bakker på turen (så kold at jeg tror jeg har svært ved at få omsat ilten? trækker vejret gennem munden under løb, der er ikke gennemløb nok gennem næsen.)

Nå måske noget dødløft mv. senere hvis jeg kan komme mig over skuffelsen.

frontsquat

3 x 90kg

3 x 90kg

1 x 100kg

3 x 90kg

dødløft

3 x 150kg

3 x 150kg

lidt trapz nu hvor jeg havde den oppe i sidste rep.

Edited by alterego
Link to comment
Share on other sites

Hej alterego

Du spørger: wtf is going on mht. dit løb. Hvis du ser tilbage på dit løb siden din lange tur, er der måske noget, der kunne tyde på, at du er gået lidt for hurtigt frem?

Hver tur har du oplevet tegn på ikke at være ordentligt restitueret eller måske overtræning. Du kunne overveje lige at holde dig til de korte ture et par uger, lægge forventningerne om at skulle kunne løbe langt på hylden og give kroppen ro til at komme sig - så skal du hurtigt opleve fremgang igen!

Bare mine tanker :-)

Vh

psykweb

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share