Hvad er Bedst?! Hjælp!


MonsterMan!
 Share

Recommended Posts

hej når det handler om at gaine muskelmasse hvilken af disse 2 "trænings programmer" vil så være bedst?

Program 1:

Mandag: Bryst/triceps/mave

Tirsdag: Ryg/biceps

Onsdag: Ben/skulder/nakke/mave

Torsdag: Bryst/triceps

Fredag: Ryg/biceps/mave

Lørdag: Ben/skulder/nakke

Program 2:

Mandag: Bryst/triceps/mave

Tirsdag: Ryg/biceps/skulder/nakke

Onsdag: Bryst/triceps/mave

Torsdag: Ryg/biceps/skulder/nakke

Fredag: Ben/triceps

Lørdag: Bryst/mave

Link to comment
Share on other sites

Hey MonsterMan,

Ambitiøst program, du lægger for dagen med 6 træningsdage om ugen - fed dedikation!
Egentlig er det ikke programmer, du præsenterer - det er fordelingen af dit split, du er i tvivl om.

Der er groft sagt to skoler inden for opdelingen af split:

  1. Opdelingen bør ske efter bevægemønstre. Det betyder, at man f.eks. i 3-split kører "træk"-dag, "skub"-dag, og så smider ben og mave i den sidste af de tre krukker. Meningen med galskaben er, at man ved at træne ryg også rammer wings, nakke og biceps. Når man omvendt presser f.eks. i bænkpres, så belastes triceps og skulder samtidigt.
  2. Anden skole er dem, der vælger at sprede hver træning ud over flere bevægemønstre, ligesom du foreslår. Der kører man f.eks. bryst og biceps samme dag.

Personligt anbefaler jeg træk-skub systemet. Der rammer man eksempelvis biceps mange gange i løbet af en træk-træning, og fra egen erfaring kan jeg sige... DET VIRKER!

Derfor er mit råd følgende opdeling:

  1. Bryst/Skulder/Triceps
  2. Ryg/Wings/Bicpes
  3. Ben/Mave

Hvis du har tiden til at træne, som det lader til, så kan du kører mandag, tirsdag, onsdag, pause. Derefter kan du starte denne cyklus forfra om fredagen og fortsætte på denne måde.

Håber, du kan bruge det til noget :)

StærkDreng

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share