Træning efter kyssesyge akut hjælp


Elliott
 Share

Recommended Posts

Jeg har i sidste uge ligget med kyssesyge, jeg fik afvide af min læge jeg godt måtte træne men jeg ikke måtte lave træning som kunne skade milten, så som kontaktsport.

Men men samme uge fik jeg brev om optagelses prøve til forsvaret, som er om 3 uger, så jeg skal i form igen. Jeg har idag været ude og løbe 2400 meter og tog den på 14 minutter, i sin tid løb jeg 2750 meter på 12 min.

Så jeg søger noget hjælp til hvordan jeg kan træne mig selv op til i hvert fald at kunne klare optagelsen og stadig skåne kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i sidste uge ligget med kyssesyge, jeg fik afvide af min læge jeg godt måtte træne men jeg ikke måtte lave træning som kunne skade milten, så som kontaktsport.

Men men samme uge fik jeg brev om optagelses prøve til forsvaret, som er om 3 uger, så jeg skal i form igen. Jeg har idag været ude og løbe 2400 meter og tog den på 14 minutter, i sin tid løb jeg 2750 meter på 12 min.

Så jeg søger noget hjælp til hvordan jeg kan træne mig selv op til i hvert fald at kunne klare optagelsen og stadig skåne kroppen.

Hvad er det lige du søger optagelse som? Hvis det bare er "forsvarets dag" du snakker om, er der ikke nogen decideret fysiske krav. Hvis det er MP du søger, som kræver de 2750 på en cooper, så vil jeg nok ikke råde dig til at søge ind nu, hvis du lige har haft kyssesyge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i sidste uge ligget med kyssesyge, jeg fik afvide af min læge jeg godt måtte træne men jeg ikke måtte lave træning som kunne skade milten, så som kontaktsport.

Men men samme uge fik jeg brev om optagelses prøve til forsvaret, som er om 3 uger, så jeg skal i form igen. Jeg har idag været ude og løbe 2400 meter og tog den på 14 minutter, i sin tid løb jeg 2750 meter på 12 min.

Så jeg søger noget hjælp til hvordan jeg kan træne mig selv op til i hvert fald at kunne klare optagelsen og stadig skåne kroppen.

Brug ventetiden til at ta et selvværdskursus der gør dig i stand til at erkende dig selv og den situation du er i, så vil du med tiden sikkert også lære at tage ansvaret for dig selv. :rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt forstå, at du har ligget med kyssesyge i kun en uge? Det kan ofte vare flere måneder inden man er ordentligt ovenpå igen. Det bedste du kan gøre, er at tale med din læge om det og hvad han mener du er i stand til at klare.

Sygdommen inddeles i en akut- og restitutions fase.

Den akutte fase varer typisk 7-10 dage. Restitutions fasen op til 6 mdr. - og denne defineres på mængden af antistoffer i blodet.

@Elliott: Jeg er læge i forsvaret, og som skrevet længere oppe - vil der ikke være nogen egentlige tests til forsvarets dag. Du skal lytte til din læge, og skære ned på sport - i hvert fald kontaktsport. Derudover skal du lægge alkoholen på hylden i en periode.

Link to comment
Share on other sites

Det er optagelse til HRU, jeg har været inde og aftjene værnepligt før. Og har søgt HRU direkte nu.

Lars hvad med at komme med noget konstruktivt i stedet for det pis hvis du absolut vil skrive noget.

Jeg har ikke selv bedt om at blive syg, men derfor vil jeg stadig have muligheden for at komme på den uddannelse jeg gerne vil have.

Link to comment
Share on other sites

Det er optagelse til HRU, jeg har været inde og aftjene værnepligt før. Og har søgt HRU direkte nu.

Lars hvad med at komme med noget konstruktivt i stedet for det pis hvis du absolut vil skrive noget.

Jeg har ikke selv bedt om at blive syg, men derfor vil jeg stadig have muligheden for at komme på den uddannelse jeg gerne vil have.

Det handler om at forholde sig optimalt til sin situation til enhver tid - hvis man har en belastet krop af kyssesyge er det optimale at erkende, at man skal hvile sig og finde en ny mulighed og vej til sit mål i stedet for at lave noget på halv kraft som blot forlænger ens restitutionstid ;o)

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg nået til den alder hvor jeg også må priotere min valg af fremtidig uddannelse. Så derfor vil jeg nødig skulle takke nej for denne mulighed, eller vente halvt til et helt år, for at søge igen. Og når min læge har sagt jeg kun skal tage den med ro men stadig må træne i 3 uger efter. Hvilket passer med optagelses dagen, så vil jeg jo gerne give den 120 % den dag, men derfor kræver det stadig jeg får trænet op til dagen for ikke at være for meget ude af form. Men efter 2 ugers løb er jeg nået minimumskravet, så nu skal jeg bare holde den og forbedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share