HVAD SIGER I OM MIT PROGRAM/ MÅDE AT TRÆNE PÅ?


Hannibal for king
 Share

Recommended Posts

Hej.
Jeg er forholdvis ny inden for BB/styrketrænings verden. Så jeg har nogle spørgsmål omkring mit trænings program og hvordan jeg har fordelt det.
Har nogenlunde styr på kosten, takket været en masse gode artikler her på siden og forum! :bowdown:

Det ser sådan her ud :
mandag : Ben/mave
Tirsdag triceps/biceps/Bryst og ryg
Onsdag Fri
Torsdag triceps/biceps/Bryst og ryg
Fredag Ben/mave
Lørdag triceps/biceps/Bryst og ryg
Søndag Fri
Øvelserne i den rækkefølge jeg laver dem, laver normalt 3 set og 8-12 reps.
Ben/mave: Sit-ups med vægt på brystet, hanging leg raises Sqaut, Calf raises,
triceps/biceps/Bryst og ryg : Pull ups, chin ups, bænkpres, Dips, Curl med håndvægt, military press med håndvægte hammer curl og nogle gange armbøjninger.

Ved godt man normalt anbefaler at lave sqaut osv først, men er bare så udmattet efter ben træning, så fortrækker at lave mave først.
Har også hørt man anbefaler at køre en muskel træt at gangen, som jeg jo ikke gør med biceps, er det en god ide at gøre det? og skal jeg fjerne en af øvelserne til biceps, 3 øvelser er jo forholdvis meget til sådan en lille muskel. Det skal også siges at jeg nogle gange fjerner hammercurl hvis jeg er for træt :D
Har tænkt lidt om jeg skulle gøre træne mave hverdag undtagen onsdag/søndag hvor jeg alligevel holder fri. Har læst man anbefaler 24-48 timer til restitution, og hvis jeg træner mave hverdag, ville jeg gøre så det lige fik lov til at få 24 timers pause/ tid til at restituere og så holder man helt fri onsdag/søndag. Kan det anbefales eller ville det værre en dum ide?

Mange ville sikkert anbefale fullbody eller back 2 basis, men da jeg afprøvet fullbody, var jeg alt for træt til sidst og synes det var uoverskueligt, kan godt værre det var fordi jeg havde for mange øvelser, men hvis i har et simpelt og godt fullbody, ville jeg godt afprøve det og se om det er noget for mig, men som det er lige nu fortrækker, jeg at dele det op i 2 træningpas.
Back 2 baisis kunne sikkert godt værre en god ide, har hørt det skulle værre et godt program og især til nybegynder, men jeg træner hjemme så jeg har ikke mulighed for at lave alle øvelserne. Har håndvægte, en bænk + stang, løse vægtskiver, en man hænger op i dørkarmen, så man kan lave pull-ups/chin ups, og til dips bruger jeg bare 2 skabe som er sammen højde, det virker fint
Jeg er åben over for nye ideer, så længe jeg har fri onsdag. Jeg ville meget gerne beholde øvelser : chinups, dips, pull ups, fordi jeg er stor fane af calisthenics træning/kropsvægt træning/ bar brothers, men ved man kan få mere ud af også at løfte lidt jern, så derfor har jeg lavet en bladning

Så håber nogle af jer flinke her på siden, gider at tage sig tid til at læse alt det jeg har skrevet + hjælpe mig med at rette mit program/rutine eller finde et andet program til mig
I spørg bare hvis det er noget i ville vide:) Hej.
Jeg er forholdvis ny inden for BB/styrketrænings verden. Så jeg har nogle spørgsmål omkring mit trænings program og hvordan jeg har fordelt det.
Har nogenlunde styr på kosten, takket været en masse gode artikler her på siden og forum!
Det ser sådan her ud :
mandag : Ben/mave
Tirsdag triceps/biceps/Bryst og ryg
Onsdag Fri
Torsdag triceps/biceps/Bryst og ryg
Fredag Ben/mave
Lørdag triceps/biceps/Bryst og ryg
Søndag Fri
Øvelserne i den rækkefølge jeg laver dem, laver normalt 3 set og 8-12 reps.
Ben/mave: Sit-ups med vægt på brystet, hanging leg raises Sqaut, Calf raises,
triceps/biceps/Bryst og ryg : Pull ups, chin ups, bænkpres, Dips, Curl med håndvægt, military press med håndvægte hammer curl og nogle gange armbøjninger.

Ved godt man normalt anbefaler at lave sqaut osv først, men er bare så udmattet efter ben træning, så fortrækker at lave mave først.
Har også hørt man anbefaler at køre en muskel træt at gangen, som jeg jo ikke gør med biceps, er det en god ide at gøre det? og skal jeg fjerne en af øvelserne til biceps, 3 øvelser er jo forholdvis meget til sådan en lille muskel. Det skal også siges at jeg nogle gange fjerner hammercurl hvis jeg er for træt
Har tænkt lidt om jeg skulle gøre træne mave hverdag undtagen onsdag/søndag hvor jeg alligevel holder fri. Har læst man anbefaler 24-48 timer til restitution, og hvis jeg træner mave hverdag, ville jeg gøre så det lige fik lov til at få 24 timers pause/ tid til at restituere og så holder man helt fri onsdag/søndag. Kan det anbefales eller ville det værre en dum ide?

Mange ville sikkert anbefale fullbody eller back 2 basis, men da jeg afprøvet fullbody, var jeg alt for træt til sidst og synes det var uoverskueligt, kan godt værre det var fordi jeg havde for mange øvelser, men hvis i har et simpelt og godt fullbody, ville jeg godt afprøve det og se om det er noget for mig, men som det er lige nu fortrækker, jeg at dele det op i 2 træningpas.
Back 2 baisis kunne sikkert godt værre en god ide, har hørt det skulle værre et godt program og især til nybegynder, men jeg træner hjemme så jeg har ikke mulighed for at lave alle øvelserne. Har håndvægte, en bænk + stang, løse vægtskiver, en man hænger op i dørkarmen, så man kan lave pull-ups/chin ups, og til dips bruger jeg bare 2 skabe som er sammen højde, det virker fint :)
Jeg er åben over for nye ideer, så længe jeg har fri onsdag. Jeg ville meget gerne beholde øvelser : chinups, dips, pull ups, fordi jeg er stor fane af calisthenics træning/kropsvægt træning/ bar brothers, men ved man kan få mere ud af også at løfte lidt jern, så derfor har jeg lavet en bladning

Så håber nogle af jer flinke her på siden, gider at tage sig tid til at læse alt det jeg har skrevet + hjælpe mig med at rette mit program/rutine eller finde et andet program til mig.
I spørg bare hvis det er noget i ville vide:)n, så derfor har jeg lavet en bladning :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share