Meget tynd og høj, kan føler jeg ikke kan tage på


Peter Brandholt
 Share

Recommended Posts

hejsa..
Først jeg er helt ny her inde så ved ikke hvor jeg skulle skrive det her..
Men mit problem er jeg er utrolig tynd i forhold til min højde osv.
jeg går mellem 62-65 kg og jeg er ca. 188 cm høj... jeg kan æde som en gal men sker ikke en dyt...
jeg går til sport.. men jeg vil gerne være større... jeg har været tyk engang men så vendte det hele bare.. jeg har gået i fitness osv. men synes ikke det hjælp... håber nogen kan hjælpe mig-..
Tak på forhånd
Drengen som har tyndere arme end pigerne...

Edited by Peter Brandholt
Link to comment
Share on other sites

jeg spiser morgenmad (brød, havregryn eller müsli)
Middag er meget forskelligt ( men f.eks på efterskolen spiste jeg til min mave var ved at dø.. og det lavede ikke skid på efterskolen og jeg tog ikke skid på, men spiser jeg nok sådan sandwich eller noget rugbrød)
Aftensmad spiser jeg ikke det vilde men får kød, grønt, sovs osv. :D
Nogen gange hvis jeg ikk fået noget får jeg lige 3 stykker rugbrød :-))

og så er self nogen mellem mader her og der :b
håber det fint nok svar :)

Link to comment
Share on other sites

Du har læst artiklen jeg linker til ikke?

Du er et typisk eksempel på en ung mand der tror han "æder som en gal" men i virkeligheden næsten ikke spiser noget.

Hvis du virkelig åd som en gal ville du til hvert eneste måltid spise til din mave var ved at dø. Det gør du kun en enkelt gang om dagen.

Hvis du virkelig har lyst til at tage på så starter du fra i morgen med at æde som en gal.

Det vil sige:

Kl 7: Du står 15 min tidligere op og spiser 2-3 portioner af hvad du normalt spiser til morgenmad. Hæl noget ekstra sukker på og brug et sødmælks produkt. Drik et glas juice ved siden af.

kl 10: Du spiser et mellemmåltid. f.eks 2 skiver rugbrød og et æble. De 2 skiver hamburgerryg du normalt kommer på dur ikke. Kom 4-6 skiver på.

Kl 12: Hvis du normalt spiser 3 skiver rugbrød spiser du 6 skiver. Drik et glas sødmælk til.. eller en sodavand. Hvis du skal bruge hele din pause på at spise så gør du det.

Kl 15: Endnu et mellemmåltid. 50-100 gram nødder og 1 banan.

Kl 18: Du går ned og køber en pizza tallerken( du kan evt bruge et stort fad). Du lader som om det er en normal tallerken og fylder den tilsvarende op. Kartofler er ikke tilladt som kilde til kulhydrat.. Det bedste du kan vælge er pasta! dernæst ris.

Når du ikke kan spise mere og maden vokser i munden på dig tager du en slurk vand (eller sodavand). På den måde glider det lettere ned. Dette gør du til tallerkenen er tom. Hvis du ikke har haft opkastfornemmelser mindst 1 gang undervejs har du ikke spist nok og bliver nødt til at tage en portion til.

kl 21: Du spiser en mellemmåltid.. noget slik eller kage, eller et par skiver rugbrød med ost til du skammer dig. Du drikker en shake med 2 scoops + 30 dl olie og 30 g sukker.

Hvis du efter at have fulgt denne plan i 1 uge ikke har taget på, så spiser du det samme en uge til hvor du samtidig drikker ½ l. sødmælk til hvert måltid. Hvis du stadig ikke tager på så går du til lægen.

Det er vigtigt at understrege at dette ikke er nogen sund tilgang, men at det udelukkende er for at åbne dine øjne for hvad det vil sige at spise som en gal og samtidig overbevise dig om at godt kan tage på.

Jeg kan selv skrive under på at det er noget der virker. Jeg startede som 19 årige med en vægt på 69 kg fordelt på 186 cm. Efter 12 uger havde jeg taget 9 kg på http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=16121&p=407884

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiste lidt mindre end det jeg foreslår, men ellers var det ca sådan jeg gjorde. Som du kan se i loggen tog jeg 9 kg på, på 12 uger. Det kan diskuteres om det er en fornuftig måde at gøre det på. Set ud fra et helbredsmæssigt synspunkt er det ikke ligefrem optimalt. Det har dog en enorm effekt på ens psyke når man indser at man sagtens kan tage på, plus at man ikke længere er mega tynd.

Et scoop er måleskeen der følger med når du køber en bøtte proteinpulver. Når jeg skriver 2 scoops betyder det 2 fyldte måleskeer.

Link to comment
Share on other sites

Man kan købe ernæringsdrikke på apoteket, som et ekstra tilskud.

Du skal bare vælge dem UDEN ekstra protein. Grunden er at det er, at det ellers kan få dig til at forbrænde mere, idet kroppen arbejder ekstra på at nedbryde protein.

Anbefaling fra sygehus, med speciale i undervægtige mennesker...

Link to comment
Share on other sites

Man kan købe ernæringsdrikke på apoteket, som et ekstra tilskud.

Du skal bare vælge dem UDEN ekstra protein. Grunden er at det er, at det ellers kan få dig til at forbrænde mere, idet kroppen arbejder ekstra på at nedbryde protein.

Anbefaling fra sygehus, med speciale i undervægtige mennesker...

Det er jo ikke fordi man taber sig af at spise protein, men det er sikkert heller ikke det du mener. Protein har en højere FIT (Fødevareinduceret termogenese), hvorfor du pr. gram protein får mindre energi netto, end ved 1 gram kulhydrat. Men det betyder bestemt ikke, man skal holde sig fra protein, hvis man vil tage på, og slet ikke hvis man ønsker større muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share