Salt-tilskud i tabletform


MA83
 Share

Recommended Posts

Jeg skal træne i mange timer i træk, så jeg ved, at det er vigtigt med salttilskud, så jeg ikke bliver dehydreret.

Hvor længe før træning skal man starte med at indtage salttilskud i tabletform?

- er det bare på dagen, eller en uge inden???

Link to comment
Share on other sites

Hej MA83

Det er ok at stille alle spørgsmål i samme tråd, så du ikke laver 3 nye tråde hver gang.

Hvis det er til et 12 timers spinningarrangement med et hold, hvor i skifter hver time, går jeg ikke ud fra du er aktiv i alle 12 timer? Hvis det er 3-4 timer effektiv, er det ikke engang nødvendigt at tænke over. Mere end det ville det være fint, bare at drikke en standard energidrik løbende gennem arrangementer. Det plejer at indeholder de elektrolytter du har brug for. Der er slet ingen grund til at tænke over det dage og uger før arrangementet. Skal du være aktiv alle 12 timer, bliver det umiddelbart lidt mere kompliceret. Så skal du have styr på madindtagelse, din krops signaler under hele forløbet osv.

Ang. hvad du skal have med til arrangementet, skal du nok spørge arrangørerne om.

Link to comment
Share on other sites

Lige startet idag som ny bruger. Men skal nok lade være med en anden gang :)

Ja, det er 12 timer i træk faktisk...

Så ville bare lige høre til, om nogen havde erfaringer - eller bare høre hvad andre har gjort...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dit salt behov er typisk ca 1g/L væske du indtager. Hvis du drikker mindre end 3 liter i løbet af herligheden, kan du dog sagtens klare dig uden salt hvis du er vænnet til at kampsvede i timevis. Du bør tilstræbe et samlet væske/vægttab på ca 1-2kg i løbet af sådan en omgang. Dette vil betyde at du stadig er nød til at drikke en del undervejs. Du kan prøve at træne nogle timer under lignede omstændigheder (temperatur og arbejdsintensitet) og beregne dit væsketab.

Årsagen til at du ikke skal prøve at bevare din vægt (som mange ellers anbefaler) er at du vil forbrænde en masse glykogen undervejs. Glykogen sidder sammen med en del vand i kroppen og dette vand er der ikke nogen grund til at holde på, når glykogenet er væk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share