Cykelrytterens logbog - Den spæde start i fitness


EJorgensen
 Share

Recommended Posts

Hej MO.

Efter at have læst med på sidelinjen i et stykke tid har jeg fået mod på at lave en logbog omkring min træning. Her vil jeg skrive min omkring min træning, og de cykelløb jeg kører.

Jeg kan passende starte med dagens træning. Jeg er pr. dags dato startet i fitness, så fik det prøvet idag. Og det er helt sikkert noget jeg vil gøre noget mere ud af. Da det kan styrke flere ting i forhold til min cykeltræning.

Det blev til 1½ time fitness, hvor jeg fik prøvet de forskellige maskiner. Fandt hurtigt ud af at benpres var min nok eneste force, resten af kroppen er svag as hell. Hvilket der skal laves om på inden sæsonen for alvor går igang om 1 måneds tid.(Er dette muligt? Kan man gøre en forskel med en måneds styrketræning, 4-5 gange om ugen 1-2½ time?)

Søndag - 24 Marts

1½ Time - Blandet styrketræning, primært overkroppen/armene.

Til lidt extra info kan det siges at jeg er 16 år, vejer 54 kg og er 175 cm høj.

Håber folk vil følge med, give råd og hvad i ellers finder på :)

-Emil

Edited by EJorgensen
Link to comment
Share on other sites

Trænings logbog:

Marts:
Søndag 24 Marts - 1½ Time Styrketræning
Mandag 25 Marts - 2 Timer Cykeltræning
Tirsdag 26 Marts - Fridag(Syg)
Onsdag 27 Marts - 2½ Time Styrketræning
Torsdag 28 Marts - 2 Timer Cykeltræning
Fredag 29 Marts - 55 Min Cykeltræning
Lørdag 30 Marts - 2 Timer Styrketræning
Søndag 31 Marts - 2 Timer 45Min Cykeltræning

April:

Mandag 1 April - 5 Timer Cykeltræning

Tirsdag 2 April - Fridag

Onsdag 3 April -

Edited by EJorgensen
Link to comment
Share on other sites

Mandag 25 Marts

Dagens træning bar præg af styrketræningen igår, så det meste af kroppen var ret øm. Så træningen bestod i at træne klubbens begynderhold. Det blev til 2 time på rammen med 26km/t så i alt stod min cykelcomputer på 52km da jeg kom hjem.

120Min

52km

26km/t

Edited by EJorgensen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 26 Marts

Tirsdag var jeg halvsyg, så blev i sengen. Så ingen træning den dag til mig.


Onsdag 27 Marts

Idag var jeg i fitness hvor det blev til 2½ time. Hvor det meste af kroppen blev trænet godt igennem, overkroppen blev dog skånet lidt. Ellers en god træning.

Edited by EJorgensen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 28 Marts

En hård omgang intervaller, 13 i alt. Sammen med mit hold, en del nye var med så gennemsnittet er også derefter. Men var stadig godt færdig efter 52km, da jeg kom hjem tidligere.

1x 5min 85%-90%

3x 4min 90%

4x 3min 90%-95%

4x 2min 95%-100%

1x 15min 80%-85%

120Min

52km

26km/t

Link to comment
Share on other sites

Fredag 29 Marts

Dagens idag skulle bruges på at få rullet benene lidt igennem efter gårsdagens hårde træning. Det gik faktisk okay, hvis man ser bort for det der kunne minde om en mindre snestorm. Som satte udsynet og sikkerheden helt i bund. Men et enkelt interval de sidste 2km hjem blev det til, ellers bare rulle alene.

25Min

25km

28,5km/t

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 30 Marts

Idag stod den på 2 Timer fitness, hvor hele kroppen fik en god tur. Men med fokus på benene.

Synes hurtigt man kan mærke man ikke bliver lige så øm i kroppen efter styrketræning, som man gjorde første gang. Godt med fremskridt så hurtigt :)

Link to comment
Share on other sites

Søndag 31 Marts

Gode 75km blev kørt idag, med over 20 små, men hårde intervaller. Primært på bakker. Kan mærke formen er ved at indfinde sig før sæsonstart om ca. 2 uger, i Slagelse og Helsingør.(13 og 14 April)

75km

2Timer 45Min

27,2km/t

Ialt er det blevet til 665km på landevejen i Marts, og 6 Timers styrketræning. Nu gælder det April, hvor ca. 15 timers styrketræning og 1000km på raceren er målet. Samt går jeg efter en god start på sæsonen.

Edited by EJorgensen
Link to comment
Share on other sites

Mandag 1 April

I mandags blev det til hele 122km, hvor benbrækkeren ( http://www.climbs.dk/benbraekkeren.php ) blev forceret intet mindre end 15 gange, hvor af en konkurrence på højeste fart nedad mellem 2 venner og mig selv. Hvor jeg blev 2´er.

Nr. 1 - 71,1km/t

Nr. 2 - 70,7km/t - (Mig)

Nr. 3 - 69,9km/t

122km

ca. 5 Timer

ca. 25,8km/t

Har travlt her nu, og får det den de næste par uger også. Så blogger nok kun som uge update de næste par uger, da jeg får meget travlt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share